Jump to content

Slipp på Sotra / i Bergen

xpen

Recommended Posts

Hei!

Har kjøpt meg ny båt. Får den kjørt over fjellet fra Østlandet til Bergen på torsdag av selger.

Han bruker en båthenger og båten er 24 fot. Så han må kunne rygge ned i sjøen.

Når han har planer om å være her torsdag morgen er det fjære.

Noen som vet om en slipp i området helst Sotra / Bergen som er til "offentlig" bruk,

som fungerer selv på fjæret sjø?? Evt. en som avt. må inngåes på forhånd...

Håper på rask tilbakemelding, da det begynner å nærme seg torsdag med stormskritt!!

Redigert av xpen (see edit history)

Ikke akkurat sotra, og heller ikke akkurat Bergen, men på Os har de en kanonslipp som jeg bruker. Det er "Oselvarlaget" som har støpt en flunkende ny slipp som er utrolig slakk og fin, med godt grep for bilen. Like over broen i Os sentrum (mot Hattvik/Solstrand) og til høyre (10 meter fra broen). Langs stort nytt oransje nøst.

Slippen er fri for alle å bruke, men man bli oppfordret til å ta med seg en giro fra en postkasse og betale 100,- pr. år om man vil bruke slippen fast. Hvilket jeg gjorde. Bedre løsning det enn disse nissene nedenfor her jeg bor som har stengt hele slippen med steiner for å unngå at den er til nytte for noen.

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...