Jump to content

Problemer med å se kartdetaljer i bluechart

rgrodem

Recommended Posts

Hei,

Jeg har ett sprøsmål til dere erfarne brukere... :smiley:

Jeg sliter med å se detaljene på enkelte lag av rosfjorden i Lyngdal. Se cedlagt bilde. Jeg må zome inn ganske mye for å få opp detaljene.

Kan dette være ett problem som er bare hos meg eller er det det samme hos dere? Fint hvis noen kunne tatt seg bryet med og zome inn samme detaljer som i vedlegget.

Problemet er der også når jeg kjører dette over på min GPS. Hvis jeg ikke zomer inn nok når jeg kjører går Gps'en "på land"... :crazy:

https://baatplassen.no/bildearkiv/13/13118/maptest.jpg

Håper noen av dere har mulighet til å hjelpe/sjekke ut dette for meg.

Hei,

Jeg har en Garmin 60CSX men dette problemet er jo også i bluechart før jeg legger det over.

Dersom jeg zoomer inn på denne også så er det bra... men da er det umulig og få noe som helst oversikt...

hilsen

rgrodem

Er en svakhet med Garmin, har selv en 276C som har samme problem. Har også brukt kartprogrammet på PC, men som du sier, du misser fort oversikten når du zoomer ut for å få med større område. Vet ikke hvorfor Garmin har laget det slik.

Slet med å holde oversikten med denne, så jeg innvesterte i Garmin 525 dette året. Den har også sine svakheter, men også sine fordeler (automatisk ruting).

Hei

Kartet til venstre i Mapsourcebildet ditt er No2b0412, som har skala 1:350000, mens det til høyre ser ut som No10 (1:50000).

Ved overføring av kart til GPSen, kan du velge å IKKE overføre No2b0412. Da vil No10 dekke hele området du ønsker, eller hvis du zoomer litt lenger inn, så vil 1:30000 kartene No4n0613 og No4e0614 dekke ønsket område.

Du får ikke opp alle detaljer på Garmin 60 med bluechart, mangler lodd skudd og dybde på skjær etc. Du må ha en vanlig plotter for å få alle funksjoner på Bluechart.

Du har jo en knøtt liten skjerm på 60, så hvordan vil du kunne se noen oversikt på denne :nonod: Har selv en 6,5 tommers skjerm, men å få oversikt på lange rute strekk er ikke en plotter sterkeste side.

Redigert av kristian (see edit history)

Hei,

Tusen takk for hjelpen. Dette hjalp. Jeg viste ikke at det lå enda flere kartlag under dersom en zoomet inn.

Jeg har nå zoomet inn til ganske nær og plukket ut de karta i liten målestokk og fått dekket de områdene jeg trengte.

Rgrodem

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...