Jump to content

Nå er jeg lei av å se på brukte dårlige seilbåter...

Rastløs

Recommended Posts

Jeg ble så lei av å dra halve kysten rundt for å finne mer eller mindre brukbare nyere seilbåter til en fornuftig pris. - Det er da så mye merkelig hjemme mekka løsninger på selv nye båter....

Nå har jeg gått lei, men båt Må jeg bare ha. Se for en liten forunderlig skapning jeg endte opp med., en Beneteau 211 fra 2000 til bare 150 000 kroner.

Den skal jeg kose meg med til jeg finner en brukanes nyere båt i 30 - 35 fots klassen, som ikke er overpriset. :cheers:

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1929/first211.jpeg

Redigert av Alo Mikkel (see edit history)
Hadde mye moro og fine turer med en First 18 jeg hadde for noen år siden.

Gøy med litt aktiv seiling på ripa, og ganske rimelig å "pimpe" opp med gennaker o.lign.

Opus :flag:

Morsomme er at den allerde er "pimpa" opp med spinnaker og nesten nye racingseil i tillegg til de ordinære. Til og med autopilot, tridata og kartplotter er jo med.

- Kan ikke skjønne hvorfor den ikke har blitt solgt før. ( men det har kanskje noe med at selgeren ikke har hatt tid til vårpussen og at den lå der u-pollert og støvete.

- men nå i kveld har den blitt blank og fin og klar for eventyr.

- og til våren blir det nok den nye Bavaria 31 ja

Grattis!

De små Firstene er frekke i linjene og seiler bra for størrelsen. Kanskje du ender på en større First....

Den nye Bav'31 har en del gode oppgraderinger ift dagens 30/32. Det som er litt synd er at moten med "rund" cockpit har bredt om seg, slik at den fine sitteplassen med ryggen mot skottet under sprayhooden blir ødelagt (men det gjelder mange andre enn Bav også).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...