Jump to content

Størrelse på toalett rom

frodehansen

Recommended Posts

Hei,

jeg har en 22 fot delta plastsnekke hvor jeg vurderer å lage et separat toalett rom for plassering av porta-potti slik at man kan få litt privatliv....... say no more....

Hvor stort bør dette avlukket være? Gjør ingenting om det blir litt trangt (jeg er 190cm), men bør få plass til beina.

/frode

Størst mulig :wink:

Takhøyde er viktig. Hadde et eget toalettrom i en 23DC jeg hadde med svært lav takhøyde. Rommet var totalt ubrukelig.

Du måtte ta av buksa ute og bakke inn. Ikke særlig elegant nei :nonod:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Så også en båt en gang som hadde lagd egen løsning. Vedkommende kunne vippe ned førerstolen, så satt han på toalettet.

Fordeler:

God plass

Slipper problemer med utluftning, bare å åpne kalesjen litt

Kan gjøre sitt fornødne mens man styrer

Ulemper:

Litt på utstilling kansje?

Enig, at det lett blir for liten.

Men det du kan gjøre hvis det er dårlig med plass, det er å hengsle døren utover på en måte, at den åpne døren stenger mot innsyn (typisk fra uteplassen), slik at du i normaltilfellet også har skjerming når du har forlatt avluket med buksenen nede.

Min forrige båt hadde en grei løsning på dette, selv om den var liten og trang. Toalettdøren var hengslet på siden mot salongen, slik at når døren inn fra uteplass var lukket og toalettdøren åpen ble toalettet dobbelt så stort, og helt usjenert. Praktisk, og faktisk helt nødvendig, siden takhøyden var såpass lav at man måtte bakke inn og låre buksa på veien...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi