colabrus Startet 20.Juli.2007 Del på Facebook Startet 20.Juli.2007 Nå har jeg skiftet gimball lager i Bravo drevet mitt og trodde den irriterende rasle lyden når det stod i neutral var borte. Men der tok jeg feil! Lyden er der enda den! Hva kan det være? Er det et lager inni selve drevet i øvre del??? Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 20.Juli.2007 Del på Facebook Svart 20.Juli.2007 Heisan og velkommen til BRavo drevenes verden.. Bravo drev er bare slik.. Mitt Bravo3 lager en slags klakk klakk lyd både i gir og fri på tomgang.. Slik er dei bare. Noen har blitt kvitt lyden eller hvertfall redusert den med andre oljer og QMI behandling. Prøvde selv en gang og med bra resultat men så hadde eg drevet på service og dei skiftet olje og etter en stund kom lyden igjen, Mvh John Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
colabrus Svart 20.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2007 Hva er QMI behandling? Så det du sier er at dette er en vanlig feil som ikke gjør noe å kjøre med? Skal reise på tur til helgen og lurer på om jeg skal sette den utpå med lyden eller forske mer på den... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 20.Juli.2007 Del på Facebook Svart 20.Juli.2007 Har denne klakk klakk lyden på mitt Bravo II (X) drev også. Hos meg hjalp det ikke med QMI behandling. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 Denne knatrelyden i fra disse drevene er bare sånn. Merkes veldig godt når du har gått et stykke og sakker på. Tykkere olje vil kansje redusere lyden, men det blir på bekostning av noe annet. Bruk den oljen som er foreskrevet for drevet. Mitt bravo1 drev er flett nytt og jeg har akkurat samme knatringen ved tomgang og av og til ved sakte fart. Beste er hvis du har mulighet til å sammenligne med noen som har samme drevtype, da vil du merke om du har samme lydene eller noen ugler i mosen... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 Kan skrive under på det samme litt klakking i drevet på tomgang er helt normalt og finnes i mitt bravo 3x fra 2004 med 180 timer på telleren. Det har det forøvrig vært på alle mine drev også VP 270 og 280. Når du får stygge ulyder med drevet gir og med godt pådrag på motor, da er det grunn til bekymring. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
colabrus Svart 21.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 Da tror jeg at jeg bare må sjøsette og håpe på det beste. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 Disse knattrelydene vil nok høres værre ut med båten på land. Når vi andre legger merke til dem med båten på sjø så vil jeg tippe det høres temmelig gale ut med båten på land. Lykke til, går sikkert fint dette her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.