Jump to content

VHF-sertifikat på dagen.


Jo_Eirik

Recommended Posts

For de som har planer om å besøke båtmessen "Dra til Sjøs" i Bergen, vil det her bli muligheter for å delta på en 3-timers VHF pensumgjennomgang med instruktør og påfølgende eksamen.

Dette vil bli avholdt Lørdag 14 februar mellom 11-16.

Opplegget forutsetter noe selvstudie i forkant, så dersom du har planer om å "ta lappen" før sesongen starter ta kontakt med undertegnede på telefon 48185018 eller send meg en mail på post@sjoassistanse.com

 

Jo Eirik

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

Jeg ser det skal være båtmesse her i Trondheim i månedsskiftet april - mai. Er det noen som vet om det er planlagt noe tilsvarende intensivkurs her?

 

Selv har jeg tatt VHF-kurset sist høst, men jeg kunne godt tenke meg å sende flere av mannskapet på et slikt kurs.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Jeg ser det skal være båtmesse her i Trondheim i månedsskiftet april - mai. Er det noen som vet om det er planlagt noe tilsvarende intensivkurs her?

 

Selv har jeg tatt VHF-kurset sist høst, men jeg kunne godt tenke meg å sende flere av mannskapet på et slikt kurs.

 

Brigg  

Tror ikke det er noen andre som driver med et slikt intensiv opplegg som vi har. Dette er heller på ingen måte noe fullverdig kurs.

Opplegget er spesifikt eksamensrettet hvor vi iløpet av 3 timer gjennomgår mange spørsmål som er, eller kan være relevant på en eksamen. Det forutsetter derfor at en har gjort seg kjent med stoffet i forkant og kan være et godt alternativ for de som ikke har muligheter for å gjennomføre et fullverdig kurs og som alternativt hadde valgt å gå opp som privatist.

 

Trondheim har vi foreløpig ikke på listen vår, men vi reiser endel rundt i båtforeninger ol. med dette opplegget, dersom det er mange nok som er interessert i å få tatt eksamen. Foreløpig er det messen i Bergen og mest trolig "Sjøen for alle" på Lillestrøm at vi har fastsatt VHF-pensumgjennomgang med eksamen i år.

 

Uansett om du får sendt mannskapet på kurs eller ikke, er det viktig at du deler dine kunnskaper med de du har med deg ombord slik at de ikke er hjelpeløse dersom du av en eller annen årsak skulle bli indisponibel.

Mvh

Jo Eirik

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

Uansett om du får sendt mannskapet på kurs eller ikke, er det viktig at du deler dine kunnskaper med de du har med deg ombord slik at de ikke er hjelpeløse dersom du av en eller annen årsak skulle bli indisponibel.

Veldig, veldig enig!

 

Men av erfaring vet jeg at resten av mannskapet er langt mer lydhør ovenfor andre enn meg. Spesielt dersom jeg prøver å være belærende.:yesnod: Derfor kunne det vært greit med et slikt "kræsjkurs" som skissert ovenfor. Jeg ser at det vil være påkrevd med en skikkelig gjennomgang av pensummet i forkant, men siden jeg selv nylig har tatt kurset har vi jo pensumheftet tilgjengelig.

 

Båtmessen i Trondheim arrangeres 30/4 - 2/5. Kanskje en fin anledning for å komme oppover Jo Eirik?

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Båtmessen i Trondheim arrangeres 30/4 - 2/5. Kanskje en fin anledning for å komme oppover Jo Eirik?

Skulle gjerne gjort det, men den helgen er allerede avsatt til en annen messe. Får heller prioritere Trondheim til neste år.

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

Dette var tydeligvis en knallsuksess vi har desverre ikke flere plasser tilgjengelig på undervisningen Lørdag, over 30 som har meldt seg på allerede.

Forøvrig vil vi sette opp ny pensumgjennomgang i Bergen i etterkant av messen, så det er bare å ta kontakt dersom en ønsker VHF-sertifikat. Har lagt ut detaljer rundt pensumgjennomgangen på www.sjoassistanse.com

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

Da blir det også VHF-pensumgjennomgang på "Sjøen for alle" på Lillestrøm. Vi satser på å kunne fylle opp 2 gjennomganger og har satt opp Lørdag 13.mars og Lørdag 20 mars fra kl. 1100-1600 så da er det bare å velge den dato som passer best.

Selve undervisningen og eksamen vil finne sted på hotellet som ligger ved messehallen (Arena hotell) Forøvrig blir det likt med opplegget i Bergen som en kan lese info om på www.sjoassistanse.com

Vil lage en egen side for påmelding til "Sjøen for alle" om ikke så brått.

De som allerede har bestemt seg for at en ønsker å delta kan sende meg en mail på post@sjoassistanse.com , en IM her på båtplassen, eller ringe meg på 48185017

 

Mvh

Jo Eirik

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Er desverre helt fullbooket og vel så det på pensumgjennomganger under messen "Sjøen for Alle" Har imidlertid satt opp Lørdag 1.mai som en ny dag for alle som ikke får anledning/mulighet til å være med under messen.

Undervisning og eksamen vil da foregå i Kongensgate i Oslo.(Har allerede 15 påmeldte til denne dato.) Som utgangspunkt skal alle som melder sin interesse gis et tilbud om å få delta på en slik seanse.

Jo Eirik Vee

www.sjoassistanse.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...