Jump to content

Makrellen er kommet

adanedehl

Recommended Posts

Herliga London. Makrelen har jo vorre her i siå bejynnelsën av juni. Har u vore utenlands?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Oppslag i Lindesnes i dag om at den første makrellen var tatt inni Spangereidkanalen. Fikk vel ellers makrell ganske tidelig i år uten at jeg helt husker når i farten.

kopi_av_img_1331.jpg

Det har lenge vært mye fin makrell på Molde-fjorden - og sikkert også ellers omkring i fylket.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

• 10 months later...

Har makrellen kommet?

Hvordan ligger det ann nå. Varmen kommer fort i vannet vil jeg tro.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ja, lurer også på når makrellen kommer nærmere Holmestrand.

Jeg vet de tar en del stor Sei utpå, den kommer kanskje før Makrellen?

Lenge siden jeg fisket aktivt, så dette har jeg glemt

Polakkane så står me båden min å fiske har dratt opp bøttevis med makrell de siste ugane.

Hekkan heller.. Bare fiska sei i det sista eg..

Får ta meg ein tur udpå på torsdag eller någe

Hei Bastard. Makrellen er i hvertfall kommet til Horten (jeg var ute og fisket ved østenskjær i går), så da kommer den vel snart til Holmestrand også.

Plenty makrell ute i fjorden nu , så på gradene i vannet når jeg kom ombord kl 07.30 igår . Da var det 18 g ca 2 meter under vann , så da mente jeg det burde skje noe ang makrellen . Gikk ikke mange smellane , så kom første båt inn med 50 stk . Så nå blir det makrellfiske en stund vil jeg tru .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

FastBoater - hørte sist helg i Lillesand at makrellen der ikke "har kommet", men faktisk har overvintret uten at jeg tør gå god for denne påstanden. Er det andre som har hørt tilsvarende, nemlig at makrellen overvintrer/holder seg "lokalt"?

Forøvrig kan det anbefales å dorge etter makrell med SORTE enkle kroker uten noe som helst på! Fikk dette anbefalt i fjor av en lokal fiskeentusiast og det var ingen tvil om at det var riktig. Vi fikk langt mere makrell enn andre som var ute med de vanlige sølvblanke skjeene og kroker med gult, grønt og rødt på! Man får også kjøpt ferdige snører med sorte kroker i butikkene.

:fishing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

FastBoater - hørte sist helg i Lillesand at makrellen der ikke "har kommet", men faktisk har overvintret uten at jeg tør gå god for denne påstanden. Er det andre som har hørt tilsvarende, nemlig at makrellen overvintrer/holder seg "lokalt"?

Forøvrig kan det anbefales å dorge etter makrell med SORTE enkle kroker uten noe som helst på! Fikk dette anbefalt i fjor av en lokal fiskeentusiast og det var ingen tvil om at det var riktig. Vi fikk langt mere makrell enn andre som var ute med de vanlige sølvblanke skjeene og kroker med gult, grønt og rødt på! Man får også kjøpt ferdige snører med sorte kroker i butikkene.

:fishing:

Har hørt av en kompis som er/var fisker at det ikke er uvanlig at enkelt makrell, og små konsentrasjoner kunne overvintre, spesielt langt inne i dype fjorder. Men ikke nok til å fiske profesjonelt etter.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Stemmer:-)

Her i Sunnhordland, overvintrer endel makrell.

En svoger tok 60 stk på sildegarn forrige helg. kjempestore. Er nok ikke "årets" makrell....

Har hørt av en kompis som er/var fisker at det ikke er uvanlig at enkelt makrell, og små konsentrasjoner kunne overvintre, spesielt langt inne i dype fjorder. Men ikke nok til å fiske profesjonelt etter.

Stemmer:-)

Her i Sunnhordland, overvintrer endel makrell.

En svoger tok 60 stk på sildegarn forrige helg. kjempestore. Er nok ikke "årets" makrell....

Han er fra Sunhordland han fiskeren som fortalte meg dette. Det er kanskje et lokalt fenomen der oppe bare da?

Erik.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

...Er det andre som har hørt tilsvarende, nemlig at makrellen overvintrer/holder seg "lokalt"?

:yesnod: Makrellem overvintrer bl.a. i dypet i Bunnefjorden. Det er også grunnen til at man om våren som regel får makrellen der først, før den ankommer Ytre Oslofjord.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>