adanedehl Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Makrellen er kommet til farvannet rundt Stavanger Var i dag å fisket i farvannet øst for Mosterøy. Fikk ca 10 stk fra 100 gram og opp til ca 1 kg. Mistet sikkert 3 ganger så mange Quote http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Makrellen har vert her ei stund i Stavanger. Begynte vel å få an for nogen uker siden eg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Arnstein Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Herliga London. Makrelen har jo vorre her i siå bejynnelsën av juni. Har u vore utenlands? Quote mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post Share on other sites More sharing options...
Sebaldus Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Oppslag i Lindesnes i dag om at den første makrellen var tatt inni Spangereidkanalen. Fikk vel ellers makrell ganske tidelig i år uten at jeg helt husker når i farten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Slagskibet Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Kom den ikke sent i mai i år tro ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roesok Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Det har lenge vært mye fin makrell på Molde-fjorden - og sikkert også ellers omkring i fylket. Quote Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Har makrellen kommet? Hvordan ligger det ann nå. Varmen kommer fort i vannet vil jeg tro. mvh Astor Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Ja, lurer også på når makrellen kommer nærmere Holmestrand. Jeg vet de tar en del stor Sei utpå, den kommer kanskje før Makrellen? Lenge siden jeg fisket aktivt, så dette har jeg glemt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Seilaren Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 (edited) Polakkane så står me båden min å fiske har dratt opp bøttevis med makrell de siste ugane. Edited June 3, 2008 by Seilaren (see edit history) Quote God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post Share on other sites More sharing options...
Dreamer Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Er makrellen kommet til Hordaland? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Polakkane så står me båden min å fiske har dratt opp bøttevis med makrell de siste ugane. Hekkan heller.. Bare fiska sei i det sista eg.. Får ta meg ein tur udpå på torsdag eller någe Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Høvdingen Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Bra agn!! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Makrellen kom før pinse på Bamblekysten. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nab Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Hei Bastard. Makrellen er i hvertfall kommet til Horten (jeg var ute og fisket ved østenskjær i går), så da kommer den vel snart til Holmestrand også. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Kjempebra, da blir det og fiske litt igjen snart Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Plenty makrell ute i fjorden nu , så på gradene i vannet når jeg kom ombord kl 07.30 igår . Da var det 18 g ca 2 meter under vann , så da mente jeg det burde skje noe ang makrellen . Gikk ikke mange smellane , så kom første båt inn med 50 stk . Så nå blir det makrellfiske en stund vil jeg tru . Tine III Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
FastBoater Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Makrelen kom i begynnelsen av mai her Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 FastBoater - hørte sist helg i Lillesand at makrellen der ikke "har kommet", men faktisk har overvintret uten at jeg tør gå god for denne påstanden. Er det andre som har hørt tilsvarende, nemlig at makrellen overvintrer/holder seg "lokalt"? Forøvrig kan det anbefales å dorge etter makrell med SORTE enkle kroker uten noe som helst på! Fikk dette anbefalt i fjor av en lokal fiskeentusiast og det var ingen tvil om at det var riktig. Vi fikk langt mere makrell enn andre som var ute med de vanlige sølvblanke skjeene og kroker med gult, grønt og rødt på! Man får også kjøpt ferdige snører med sorte kroker i butikkene. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Erik Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 FastBoater - hørte sist helg i Lillesand at makrellen der ikke "har kommet", men faktisk har overvintret uten at jeg tør gå god for denne påstanden. Er det andre som har hørt tilsvarende, nemlig at makrellen overvintrer/holder seg "lokalt"? Forøvrig kan det anbefales å dorge etter makrell med SORTE enkle kroker uten noe som helst på! Fikk dette anbefalt i fjor av en lokal fiskeentusiast og det var ingen tvil om at det var riktig. Vi fikk langt mere makrell enn andre som var ute med de vanlige sølvblanke skjeene og kroker med gult, grønt og rødt på! Man får også kjøpt ferdige snører med sorte kroker i butikkene. Har hørt av en kompis som er/var fisker at det ikke er uvanlig at enkelt makrell, og små konsentrasjoner kunne overvintre, spesielt langt inne i dype fjorder. Men ikke nok til å fiske profesjonelt etter. Quote Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post Share on other sites More sharing options...
rover Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Stemmer:-) Her i Sunnhordland, overvintrer endel makrell. En svoger tok 60 stk på sildegarn forrige helg. kjempestore. Er nok ikke "årets" makrell.... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Erik Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Har hørt av en kompis som er/var fisker at det ikke er uvanlig at enkelt makrell, og små konsentrasjoner kunne overvintre, spesielt langt inne i dype fjorder. Men ikke nok til å fiske profesjonelt etter. Stemmer:-)Her i Sunnhordland, overvintrer endel makrell. En svoger tok 60 stk på sildegarn forrige helg. kjempestore. Er nok ikke "årets" makrell.... Han er fra Sunhordland han fiskeren som fortalte meg dette. Det er kanskje et lokalt fenomen der oppe bare da? Erik. Quote Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post Share on other sites More sharing options...
jandrea Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Men har den kommet innenfor Gullholmen (ved jeløya)? Quote Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post Share on other sites More sharing options...
Walter_S Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 ...Er det andre som har hørt tilsvarende, nemlig at makrellen overvintrer/holder seg "lokalt"? Makrellem overvintrer bl.a. i dypet i Bunnefjorden. Det er også grunnen til at man om våren som regel får makrellen der først, før den ankommer Ytre Oslofjord. Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post Share on other sites More sharing options...
simarli Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Hei! Noen som vet om makrellen har kommet til Karmøy?Var det ikke litt tidlig? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sebaldus Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Ble sent i år men årets første makrell er akkurat fisket og fortært :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts