tomcat Svart 4.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2008 Var rundt åmøy, bru, vassøy og langøy i mange timer idag. Ikke en makrell å få... Fikk tre fine lyr derimot Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 4.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2008 (redigert) heisan var en tur ute å kikket på onsdags regattaen, mye båter til start. Slapp ut en tobis sluk ved Li halsen( innløpet til gandsfjorden) mest for at jentungen skulle få fiske litt. 20 min og tre fine pir. stekt og fortært med kalde pils nå ikveld. Så det er vel litt tilfeldig hvor du får. Redigert 4.Juni.2008 av fjordbris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 4.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2008 Var rundt åmøy, bru, vassøy og langøy i mange timer idag. Ikke en makrell å få... Ikke rart det. Det er jo i de traktene polakkene er... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Espen Svart 4.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2008 Makrellen er ikke kommet for fullt da skjønner jeg (Stavanger) Får se om jeg får tatt meg en tur utpå i helga. Hadde virkeligt smakt med stekt makrell nå :) Sitér dette innlegget Link to post
simarli Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Er den ikke kommet til Stavanger er den sikkert ikke kommet til Karmøy heller.Syntes det var vel tidlig! Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Makrellen står i hvert fall tjukk innerst i Larviksfjorden - en i havna dro opp ei kasse på ei kveldsbeite i går ettermiddag. Fin pir mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Frode_B. Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Må innrømme at jeg ikke forstår helt hva som er så magisk med makrell. Det første måltidet er kanskje OK, men så blir man jo bare lei. Selv de minste er for feite. Jeg takker allikevel for informasjonen om at makrellen er kommet. Da kan jeg legge vekk harpa, finne frem stang i stedet og fiske litt mer på innaskjærs hvor ikke de store stimene går. Da er typisk Linesundet, Soknasundet og eller områdene mellom Bru, Åmøy og Sokn aktuelle. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 FastBoater - hørte sist helg i Lillesand at makrellen der ikke "har kommet", men faktisk har overvintret uten at jeg tør gå god for denne påstanden. Er det andre som har hørt tilsvarende, nemlig at makrellen overvintrer/holder seg "lokalt"? Forøvrig kan det anbefales å dorge etter makrell med SORTE enkle kroker uten noe som helst på! Fikk dette anbefalt i fjor av en lokal fiskeentusiast og det var ingen tvil om at det var riktig. Vi fikk langt mere makrell enn andre som var ute med de vanlige sølvblanke skjeene og kroker med gult, grønt og rødt på! Man får også kjøpt ferdige snører med sorte kroker i butikkene. Ja, et sted må jo makrellen være om vinteren også. Sorte kroker? Makrellskjeer Mouche. Blanke, 3-4 bundet tett sammen som minner om en liten stim. Da kommer makrellen i horder og biter på. Da blir det stekt makrell, kokt makrell, røkt makrell og til slutt makrellkaker. Nam nam Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Sorte kroger er helt vanlig på Sørlandet. Finnes også med en liten rød klump på. Men makrellen biter på det meste. Sikkert en hjemmelaget krok av ståltråd også. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 (redigert) Sorte kroker? Makrellskjeer Mouche. Blanke, 3-4 bundet tett sammen som minner om en liten stim. Det trodde jeg også inntil jeg ble fortalt noe annet. Faktum er at da gangene vi har prøvd med kun sorte kroker så har vi fått masse makrell, og langt mere enn andre som har vært ute samme dag/område og har brukt de blanke skjeene som jeg ellers har vært vant til! Forøvrig er det helt ypperlig å grave makrell av litt størrelse og spise denne med flatbrød, sennepssaus og en kald pils eller tre! Redigert 5.Juni.2008 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
tuffff Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Sorte kroker til makrellen mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Bruker tyttebærkroker når jeg fisker makrell, biter som bare det! Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 Makrellen biter stort sett på det meste Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 5.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2008 (redigert) Fikk årets første makrellfangst i kveld ved Rødtangen/Hurum. Det var en særdeles fin ettermiddag/kveld med omtrent Havblikk over hele Breiangen. Ville bare tilføye at jeg fikk min min fangst på "Møresilda" blank sluk. Redigert 5.Juni.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 6.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2008 Her er ter-av foreviget med sin gigant makrellfangst. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 7.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2008 Her er en gammel ørn som drar noen makrellpinner. http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ostfold/verdi/60043 Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2008 Er vel en kjensgjerning at er makrellen i siget biter den på det meste. Så er det slik at røde og sorte sutter gir større mengder fangst. Er min erfaring. Makrelldorg lager jeg alltid selv. Kjøper inn rød og sort gummi i metersvis og 5.0 rustfrie kroker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.