Jump to content

Sleipner 4,5 knekt kjedetannhjul


Kansas

Recommended Posts

Etter å ha skrudd litt på en slik, ble jeg kontaktet av en kamerat som har tilsvarende motor. Nedre tannhjul i startmekanismen var knekt i to (En etter sigende, bemerkelsesverdig pen knekk), og spørsmålet oppsto: Er dette todelt i utgangspunktet (Altså "klamret" sammen på et vis)?

 

Har ikke muligheten til å inspisere selv da jeg er fysisk på et annet sted, men jeg tenkte jeg kunne høre om noen andre har vært borti dette. Selv kan jeg ikke huske det, da denne biten ble stående da jeg i sin tid hadde resten fra hverandre, men det høres noe sprøtt ut at det skulle være todelt.

 

Dersom den skal være hel: Finnes det noen som har, eller kan tenkes å ha et slikt liggende - pent brukt?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Beklager jeg ikke ga noe svar, jeg har funnet ut at jeg drøyer det hele, men takk for tilbudet uansett (Ingenting galt med prisen forresten).

 

I henhold til en kar jeg spurte, skulle alle Sleiner starthus være like etter krigen, men jeg har også sett litt forskjelige varianter i det lokale kystlaget uten at jeg vet hvor gamle disse var....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...