Kansas Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 Etter å ha skrudd litt på en slik, ble jeg kontaktet av en kamerat som har tilsvarende motor. Nedre tannhjul i startmekanismen var knekt i to (En etter sigende, bemerkelsesverdig pen knekk), og spørsmålet oppsto: Er dette todelt i utgangspunktet (Altså "klamret" sammen på et vis)? Har ikke muligheten til å inspisere selv da jeg er fysisk på et annet sted, men jeg tenkte jeg kunne høre om noen andre har vært borti dette. Selv kan jeg ikke huske det, da denne biten ble stående da jeg i sin tid hadde resten fra hverandre, men det høres noe sprøtt ut at det skulle være todelt. Dersom den skal være hel: Finnes det noen som har, eller kan tenkes å ha et slikt liggende - pent brukt? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Posted July 21, 2007 Share Posted July 21, 2007 (edited) Kan ikke tenke meg det skal være todelt men mulig. Har startstativ til en Sleipner 5-7hk fra 1950 en gang. (2 sylindra) Kanskje dette kan passe? Edited July 21, 2007 by Sleipner93 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kansas Posted July 22, 2007 Author Share Posted July 22, 2007 Litt skeptisk. Konstruksjonen ligner jo veldig (tror dette er en 1967-mod), men jeg føler for å undersøke det. Hva skal du ha for det? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Ingenting nesten, 50,- ? Er det mye eller ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kansas Posted August 1, 2007 Author Share Posted August 1, 2007 Beklager jeg ikke ga noe svar, jeg har funnet ut at jeg drøyer det hele, men takk for tilbudet uansett (Ingenting galt med prisen forresten). I henhold til en kar jeg spurte, skulle alle Sleiner starthus være like etter krigen, men jeg har også sett litt forskjelige varianter i det lokale kystlaget uten at jeg vet hvor gamle disse var.... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts