arnulfs Startet 21.Juli.2007 Del på Facebook Startet 21.Juli.2007 La ut på tur til hytta fredag, og alt fungerte som det skulle ved oppstart og de første 10/15 minuttene. Så begynner motoren å fuske, ikke mye men merkbart. Trodde første det bare var tilfeldig, men fuskingen ble værre og værre, og det var bare å snu nesen hjemover igjen. Kom meg inn til havnen igjen, og kontaktet mekaniker på verkstedet der. Mekanikeren ble med ut en tur ut i båten for å kjenne/høre på fuskingen, og mener det sannsynligvis er fødepumpen som svikter ved påkjenning og ett visst turtall. Motoren fusker ved påkjenning og turtall fra 3000 omdreininger og oppover, ved kjøring på 2800 omdreininger og mindre fungerer motoren helt fint(jeg marsjer på turtall mellom 3000 og 3200). Det kjennes ut som om drivstofftilførselen kuttes i korte rykk når den fusker, eller at det suges inn luft ett eller annet sted. Pumpen er nå tatt av motoren og mekanikeren skal demontere den for å se om det er slitasje el. lignende i pumpen som kan forårsake dette problemet. Da jeg ikke føler meg sikker på at det er nettopp fødepumpen som er gåen , så ønsker jeg gode råd og tips fra dere om hva dette kan være hvis det ikke er fødepumpen som har tatt kveld'n? Har selvfølgelig skiftet filter som første tiltak i problemløsingen! Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 (redigert) tette dyser? vannutskiller-filter tett. suger falsk luft, lekk i rør fra tanken. Redigert 21.Juli.2007 av ola_dunk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 jeg hadde samme problem med fusking over 2800 omdr.satt på en elektrisk matepumpe da gikk motoren helt fint,bestilte da en ny matepumpe hos volvo i bergen ,denne ble montert idag ,demonterte den elektriske pumpen ,prøvekjørte og alt var helt topp maks turtall var da 3600 omdr uten fusking Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Juli.2007 Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 Jeg har hatt de samme symtomene som deg, men på en bensin. Etter at hele runden med feilsøking er gjennomført, endte det med at det hos meg var tett fra tanken. Kan det være det samme hos deg? Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
arnulfs Svart 22.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 Håper på at det er samme problem som hpb70 har hatt...skal prøve med elektrisk-pumpe på mandag. Håper dette fungerer like bra for meg. Men hvorfor ikke bare bruke den elektriske pumpen hvis dette fungerer, man må vel ikke nødvendigvis kjøpe ny mekanisk pumpe og montere? Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 22.Juli.2007 Del på Facebook Svart 22.Juli.2007 dette er forbruksvare sier volvo.pumpen koster ca 1400,- du får elektriske pumper på biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.