Jump to content

Yamarin 6210 / 62 CC


Goatboat

Recommended Posts

Mamma har nå gått lei av gamle motorer som stopper ute på sjøen og vi skal ha ny båt til neste år.

 

Så til neste år vil det mest sannsynlig blir en ganske bra båt, jeg veldig lyst til en Yamarin 6210 / 62 CC. Men har bare sett nye båter eller brukte med da 150/200hk. til ca 320 000 kr. Og det synes foreldrene mine er litt mye å legge i en båt, så derfor lurer jeg, hvor mye tror dere en brukt Yamarin 6210 / 62 CC vil ligge på med en 115 hk?

Kan noen også si noe om hvordan de liker denne båten? Hvordan den går i helt stille sjø, bølger på 1 meter, gjerne dønninger og skarp sjø( dårlig ordvalg?) Og større bølger.

Også er dette en båt dere synes er vært pengene, eller kan man like greit gå får en billigere båt? Jeg er KJEMPE fan av den midt konsollen helt siden jeg så den her for 5 år siden :) Vi har nå bare hatt noen 15 fots båter med 20 hk osv. Vi bruker båten fra alt til fisking,kjøring,vannski(vil det joh bli), øyturer.

 

 

Noen andre spm:

Siden det er ofte 5 knops fart, har man noen måle innstrumenter som viser farten eller noe? (Jeg har hatt flere båter selv og det har moren min å, men aldri noen stor båt. Så kan sjøen og det meste, men bare lurer. Siden det hadde jo vært smart :)

Takk for svar.

 

EDIT: Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette. Mod kan flytte den hvis jeg posta feil :)

Redigert av Goatboat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei velkommen til baatplassen :smiley:

 

Det med brukte båter finner man best om man følger med på finn.no, Yamarin er ganske god i sjøen. Jeg tror det er turteller og fartsmåler standard i disse båtene. Du kan se på Yamarin

En tommelfinger regel på båter i denne størrelse er, liten eller ingen hekkbølge, så ligger du på ca 5-6 knop.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Hvor mye ligger denne båten i pris uten motor?

Har ikke funnet noen steder der den selges uten motor. Hvis man kjøper uten motor, kan jeg finne en hvilken som 115 hk? Siden da kan bare skifte motor etter vært ? :)

 

 

Kom også over en FLIPPER 605 WA ganske lik Yamarinen faktisk, har helt smelta for designet på båten :P Så noen som vet noe om denne båten da?

 

http://www.baataktuelt.no/Article.aspx?Pub...;Language=no-NO

Redigert av Goatboat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...