Berggylta Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Suzuki DT 115 (2-takt) 1999 mod. Får alarm på temp. ved høyt turtall, og kontrollstrålen for kjølevann er blitt litt tynnere. Går utfra at det er impelleren som er i ferd med å takke for seg. Noen her som har erfaring med bytte av impeller på denne motoren. Andre deler som bør byttes samtidig? Enkel/komplisert jobb? Dersom noen skulle ha verkstedhåndbok liggende, hadde det vært til stor hjelp. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sleipner93 Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Tror ikke det skal være det største problem visst du har skrudd litt før. Kjøp et rep.kit så får du med alle delene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Berggylta Posted July 27, 2007 Author Share Posted July 27, 2007 Var visst ingen her som hadde/ville dele sine erfaringer på dette området, så jeg fant en grei oppskrift etter teskjeprinsippet her: http://continuouswave.com/ubb/Forum3/HTML/011608.html Fulgte denne, og fikk som forventet problemer.....skruene på vannpumpa satt noe inn i helv....fast og jeg klarte å knekke 2 stk. Måtte varme pumpehuset kraftig med propanbrenner for å løsne skruene. (Hadde jeg varmet før jeg begynte å løsne hadde jeg spart meg mye arbeid). Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts