Jump to content

Montere undervannshus på mercury 40hk


Viking.

Recommended Posts

Har du kjøpt et kit eller bare impelleren ?? i de fleste Mercury kit ligger det med et 10 cm langt plast rør som passer ned på pumpe huset, kjøle røret går inni dette røret .

Røret monteres oppå pumpe hus, fungerer som en guide for kjøle røret, mye lettere å treffe , når alt er montert ligger røret utenpå kjøle røret, helt ute av kretsen .

 

w_pump_1.jpg

Røre ligger her løst

 

w_pump_2.jpg

Røret er her monter på pumpehuset

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Heisann Droll :-) Kjølerøret følger med "ned" når jeg løsnet u-huset. Så å få det til å treffe på undervannshuset er ingen sak, men jeg har problem med å treffe med røret oppe under "blokka"... Har ikke det ekstra plastrøret som du refererer til.. Jeg mar montert kjølehuset og setter røret rett i huset før jeg heiser opp undervannshuset, er dette feil måte? Skal røret sitte fast oppe? Takk for svar.

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Heisann Droll :-) Kjølerøret følger med "ned" når jeg løsnet u-huset. Så å få det til å treffe på undervannshuset er ingen sak, men jeg har problem med å treffe med røret oppe under "blokka"... Har ikke det ekstra plastrøret som du refererer til.. Jeg mar montert kjølehuset og setter røret rett i huset før jeg heiser opp undervannshuset, er dette feil måte? Skal røret sitte fast oppe? Takk for svar.

 

Oj da, røret er normalt festet der oppe, å treffe blir som å vinne i lotto :nonod:

 

Du kan muligens dytte røret på plass ( alene ), MEN tør ikke å garantere resultatet, er redd du vil få problemer.

 

Beste ( og eneste ) gode løsning er å jobbe deg ned til rør festet å feste det slik det skal festes ( med nye tetninger )

Litt usikker på hvilken motor du har, men blir omtrent samme jobb på alle...

Av med blokk ( løft av hele ).

Skru deg nedover stammen til du kommer frem til rør tilkoblingen.

 

Du kan finne dele tegninger her .

 

Siden røret har løsnet, er antagelig de øvre tettingene morkne eller bort, de gir uansett dårlig tetting, hvilket igjen vil kjøle problemer senere.

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

:crazy:  Som jeg trodde, at det skulle være montert under blokka.... Shit! :headbang:  Men, nå (for 10 min siden) fikk jeg trykt det opp og montert u-huset. Tror det traff greit, men er veldig ening med deg at det er stor sjanse for at dette kan gå varmt etterhvert... Gir det en sjanse siden dette er siste ferieuka til madammen og vi har veldig lyst til å komme litt utpå vannet.... Dette er foresten siste trinn av en totalrenovering av en Selco Selsport 15. Kjøpte et vrak i høst for 2000,- og har støpt med glassfiber sparklet og pusset til den store gullmedaljen :-) Deretter har den fått 2 lag med antipest under og over, deretter 4 lag med coat. Ny fenderlist, benker, akterspeilplate, vindskjerm, alt blankt nytt, nye lanterner, ny dørk, nytt bord og stoler/puter. Mangler "bare" kalesje og å få kjølinga bra.

 

Takk for svar forresten :cheers:

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...