Leidulf Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 (edited) Simon kjøpte seg en båt for eit par år siden men veit ikkje kva det er Er det noen som kan hjelpe? Båten er ca 21 fot. Edited July 22, 2007 by Leidulf (see edit history) Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 Ett eller annet med designet ber meg, nærmest trygler meg, om å uttrykke navnet "Naurstad". Men fornuften holder igjen ... Quote I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
simon Posted July 23, 2007 Share Posted July 23, 2007 kan d vere en eldre draco? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Leidulf Posted July 23, 2007 Author Share Posted July 23, 2007 (edited) Trur det må vere noke framandlandsk, ser likhetstrekk med fjord på sidene på skroget, men ikkje resten , har studert minst 1000 annonser med bilder her i landet, dette er vanskelig. Trur du må ut med dusør Edited July 23, 2007 by Leidulf (see edit history) Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Synes den har noen fellestrekk med en båt jeg "forelsket" meg i i ungdommen; Finnsport 650 AC, men det er jo endel som ikke stemmer også. bl.a innenbordsmotor istedefor påhenger og andre ting på overbygget. Skroglinjene er dog ganske like: Quote AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Fyken Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Synes det ser mest ut som et Mørebas-skrog med hjemmelaget overbygg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Trur det må vere noke framandlandsk Enig. Kan ikke huske å ha sett noe som ligner på denne. Ut fra bildene tror jeg neppe overbygget er hjemmelaget. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Leidulf Posted July 24, 2007 Author Share Posted July 24, 2007 Har slått fast at det ikkje er en Mørebas, mangler den karakteriske linja i baugen, ser heller ikkje ut til at det er en finnsport, er ikkje sikker, men dei eg fant bilder av har kraftigere v-bunn i hekken, denne er nesten flat, legg også merke til "avkuttingen av bunnen ut til siden, har ikkje funnet en eneste båt som har denne fasongen. Kan også ver at båten har hatt utenbords tidligere, i tilfelle er det gjort proff arbeid på modifiseringen. Den har ikkje aktercabin, berre ser slik ut. Overbygget er formstøpt, men kan jo ver at en mann har hatt alt for mykje tid til overs en gang . Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
halvorsen Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 hei hei er ikke sikker men tror den hetter finmar captein -22 fot gig 2 stk sånne i oslo for 10-12 år siden . Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Leidulf Posted June 27, 2008 Author Share Posted June 27, 2008 Drar opp igjen denne, båten er ganske nøyaktig 6m, altso 20 fot, noen som har sett slik ein båt før? Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
power Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Kan dette være en kanalbåt siden båten ikke har kjøl . Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts