Jump to content

Noen som kan se hva slags tresnekke dette er?

Tressfjord

Recommended Posts

Etter fasongen å dømme ville jeg tro den er vestlandsk-bygd. Minner meg mye om Nordfjord-snekkene.

Den rette baugen og det fine springet er det jeg forbinder med Nordfjordbåtene. Men akterenden gjør meg mer usikker.

Lagt til: Eller en Tresfjording?

Uansett så er det ei flott snekke du har fått tak i. Stell den pent så har du båt lenge.

Hva slags masin sitter i den? En Sabb?

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg liker skroget veldig godt. Har tenkt å gi den masse omsorg så den blir 100%. Er veldig opptatt av å bevare det originale utseende derfor hadde det vært moro om jeg fikk vite hva slags båt det er.har lyst til å bygge doghouse på den hvis den har blitt levert med det noen gang. Motoren er en ford 55hk samme som i traktorene til ford. Er det noen her som har erfaring med epoxy og eipfanes lakk fra westsystem?

Ettersom jeg har hørt, har Sandøya Båtbyggeri overtatt malene til Vikkilen. Send en mail til de, veldig hyggelige folk som garantert vil prate trebåt

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

• 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...