vingemutteren Startet 23.Juli.2007 Del på Facebook Startet 23.Juli.2007 Har kjøpt meg en 15 fots åpen plastbåt med 4hk motor, som har skrog beregnet for bruk av årer. Om jeg sitter midt i båten med laaaang arm på påhengsmotoren, går den behagligt i sjøen. Når jeg er alene og sitter bak, er det standard rett opp og ned kjøring. Tenkte at der finnes to alternativer, enten en flaps montert på båten. Eller kansje disse "vingene" jeg har sett ennkelte fester på stammen/kavitasjonsplata på outbord motorer. Poenget er å få mere bering i hekken under fart med motor. Noen med gode ideer? Kunnskap om hva slike "vinger" heter (produsent/forhandlere)? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 Jeg kjøpte slike på en vanlig båtbutikk en gang (kom tilfeldig over dem i hylla), men de passet desverre ikke på drevet mitt, så jeg gav dem vekk. Vet derfor ikke om de virka heller. Ett annet alternativ, er å finne en plastrør stump som passer rett inn på gassen på påhengeren. Da har du mulighet til å sitte langt fremme i båten, uten å være akrobat når du styrer. I sakte fart/manøvrering, drar du det bare av og setter deg bak. Må finne noe med korrekt indre diameter mao, så det passer rett innpå, og gir god nok friksjon til å kunne justere gasspådrag. Erik. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
roesok Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 Det er sikkert også mulig å justere tiltingen på motoren. Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
abbor Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 (redigert) LZ Hydrofoil Redigert 23.Juli.2007 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Scand Classic Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 Trimfinne kan bestilles hos Claes Ohlsson nettshop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.