Jump to content

Konvertering fra VHF til SRC/VHF


roaldbj

Recommended Posts

Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å konvertere mitt gamle Radiotelefonistsertifikat utstedt av Teledirektoratet i 1971. Det inneholder ingen form for restriksjoner. Men jeg kommer nok ikke til å forsøke å operere en HF-radio uten å ha satt meg inn i bruken av en slik.

 

Eivind

Link to post
Share on other sites

Fikk mitt NYE pensumshefte i posten i dag så da er det bare å få sendt inn orginalkvitteringen

sammen med skjema ....

PS kommer til å lese heftet bare for å se hva en kanskje har glemt /trenger litt oppfriskning på ...noe jeg er overbevist om at den tyskeren (altzhaimer) har stukket av med . :headbang: .

så skal vi nok finne igjen litt ... :fishing: .pluss noe nytt... :lol:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å konvertere mitt gamle Radiotelefonistsertifikat utstedt av Teledirektoratet i 1971. Det inneholder ingen form for restriksjoner. Men jeg kommer nok ikke til å forsøke å operere en HF-radio uten å ha satt meg inn i bruken av en slik.

 

Eivind

 

Eivind, jeg har også et sånt ett, fra omtrent samme tid. Spurte Telenor om dette, de svarte at det nok ikke er gyldig lenger, selv om det står "til evig tid" når det gjelder telefonidelen av sertifikatet.

 

Det de sa videre var at jeg kunne bruke det uten problemer i Norge, men dersom jeg kom til utlandet kunne det medføre problemer. Fikk også bekreftet at jeg slipper å sende det inn ved eventuell konvertering. Ønsker å beholde det av nostalgiske grunner, i tillegg er jo en del pensjonsgivende fartstid dokumentert i det....

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Jeg har fulgt flokken og innkjøpt ny lærebok m/ kvittering for å få konvertert det gamle gule VHF-sertifikatet.

Hvor nødvendig det er, er jeg fremdeles usikker på, men jeg har en iboende skepsis til alt man mister underveis når nye regelverk skrider fram.

 

I mangel av noe bedre fant jeg to passfoto i sort/hvitt i en skuff.

Noen som vet om det er krav til fargefoto eller duger disse i s/hv ?

 

Skal jeg sende med kopier av kjøpskvittering for boken og mitt gamle VHF-sertifikat, eller forlanger de orginalene ?

Det gamle sertifikatet er det jo litt artig å ta vare på...?

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjøpte lærebok hos Nautisk Forlag.

Tok bilde selv med digitalt kamera og skrev ut på egen fargeprinter.

Undertegnet taushetserklæring og sendte med orginalkvittering fra Nautisk Forlag samt det gamle VHF certifikatet.

Tok en kopi av alt sammen før jeg sendte det for sikkerhets skyld.

Tok ca en uke så kom det nytt i posten fra Telenor.

Faktura fra Telenor kommer vel også om noen dager vil jeg tro.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nytt SRC/VHF-sertifikat kom i posten i går, halvannen uke etter at jeg sendte inn søknadsskjemaet om konvertering.

Vedlagt lå et følgeskriv som informerte om at jeg vil motta faktura for dette i separat sending.

Er det noen som har mottatt dette, hva koster konverteringen?

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...