Nemo Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 (redigert) Jeg har sett det samme og tror det beste er å ha et komplett hefte. Jeg fikk kopi av tillegget fra en som nylig har takk VHF eksamen og ser at det kan være tungvint å bruke et slikt i tillegg til det gamle. Da blir det nok at jeg kjøper et nytt hefte. Redigert 10.Januar.2008 av Nemo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å konvertere mitt gamle Radiotelefonistsertifikat utstedt av Teledirektoratet i 1971. Det inneholder ingen form for restriksjoner. Men jeg kommer nok ikke til å forsøke å operere en HF-radio uten å ha satt meg inn i bruken av en slik. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Jeg bestilte hefte og gjør det etter"bruksanvisningen". Om det er nødvendig eller ei, men greit med en ny bok ang temaet. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
LALUNA II Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Fikk mitt NYE pensumshefte i posten i dag så da er det bare å få sendt inn orginalkvitteringen sammen med skjema .... PS kommer til å lese heftet bare for å se hva en kanskje har glemt /trenger litt oppfriskning på ...noe jeg er overbevist om at den tyskeren (altzhaimer) har stukket av med . . så skal vi nok finne igjen litt ... .pluss noe nytt... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Astor Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Fikk mitt i sommer, som er plastlaminert og på plass ombord samen med D5L-beviset. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 10.Januar.2008 Del på Facebook Svart 10.Januar.2008 Jeg bestilte hefte og gjør det etter"bruksanvisningen". Om det er nødvendig eller ei, men greit med en ny bok ang temaet. Det lå i posten når jeg kom hjem. Grei lektyre. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 11.Januar.2008 Del på Facebook Svart 11.Januar.2008 Tok 1 time å skumme gjennom heftet. Grei skuring egentlig. Sendte inn alt til Telenor i dag - så får vi se hva som skjer. Tok for sikkerhets skyld kopi av det sertifikatet jeg sendte inn Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2008 Husket du alle prosedyrene og var du i stand til å svare på alle de 70 spørsmålene fra side 111-117? Jeg hadde store vansker med å svare på mange av spørsmålene. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 11.Januar.2008 Del på Facebook Svart 11.Januar.2008 Enig med roaldbj, skal man "oppfriske" dette skikkelig, så må jeg "skumme" en del mer enn én time. Beundrer dem som er så smarte at de kan ta dette så lett ... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hva er egentlig hensikten med en slik konvertering? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hva er egentlig hensikten med en slik konvertering? Grunnern er at etter sigende er det påkrevet ved utleiebåter i utlandet. Ved egen båt følger man sitt fedrelands regelverk. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mulligan Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Jeg lot meg rive med her og kjøpte den boka før jeg stilte meg spørsmålet selv. Det er kun enkelte båtutleiere i sydlige strøk som kan ha innsigelser. Penger ut av vinduet igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å konvertere mitt gamle Radiotelefonistsertifikat utstedt av Teledirektoratet i 1971. Det inneholder ingen form for restriksjoner. Men jeg kommer nok ikke til å forsøke å operere en HF-radio uten å ha satt meg inn i bruken av en slik. Eivind Eivind, jeg har også et sånt ett, fra omtrent samme tid. Spurte Telenor om dette, de svarte at det nok ikke er gyldig lenger, selv om det står "til evig tid" når det gjelder telefonidelen av sertifikatet. Det de sa videre var at jeg kunne bruke det uten problemer i Norge, men dersom jeg kom til utlandet kunne det medføre problemer. Fikk også bekreftet at jeg slipper å sende det inn ved eventuell konvertering. Ønsker å beholde det av nostalgiske grunner, i tillegg er jo en del pensjonsgivende fartstid dokumentert i det.... Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Bitteliten Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Jeg fikk mitt nye sertifikat i dag - boka tok 1 time å skumme gjennom Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 (redigert) Jeg har fulgt flokken og innkjøpt ny lærebok m/ kvittering for å få konvertert det gamle gule VHF-sertifikatet. Hvor nødvendig det er, er jeg fremdeles usikker på, men jeg har en iboende skepsis til alt man mister underveis når nye regelverk skrider fram. I mangel av noe bedre fant jeg to passfoto i sort/hvitt i en skuff. Noen som vet om det er krav til fargefoto eller duger disse i s/hv ? Skal jeg sende med kopier av kjøpskvittering for boken og mitt gamle VHF-sertifikat, eller forlanger de orginalene ? Det gamle sertifikatet er det jo litt artig å ta vare på...? Redigert 11.Februar.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 11.Februar.2008 Del på Facebook Svart 11.Februar.2008 Kjøpte lærebok hos Nautisk Forlag. Tok bilde selv med digitalt kamera og skrev ut på egen fargeprinter. Undertegnet taushetserklæring og sendte med orginalkvittering fra Nautisk Forlag samt det gamle VHF certifikatet. Tok en kopi av alt sammen før jeg sendte det for sikkerhets skyld. Tok ca en uke så kom det nytt i posten fra Telenor. Faktura fra Telenor kommer vel også om noen dager vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2008 Del på Facebook Svart 24.Februar.2008 (redigert) Nytt SRC/VHF-sertifikat kom i posten i går, halvannen uke etter at jeg sendte inn søknadsskjemaet om konvertering. Vedlagt lå et følgeskriv som informerte om at jeg vil motta faktura for dette i separat sending. Er det noen som har mottatt dette, hva koster konverteringen? Redigert 24.Februar.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 24.Februar.2008 Del på Facebook Svart 24.Februar.2008 Koster 600,- Om ikke mange dagene så har du regningen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.