Jump to content

gøteborg havn


Christina 3

Recommended Posts

Har på vei til Danmark neste uke tenkt å dra innom Gøteborg for å myse litt i byen.

Noen som vet om en infoside på nettet som forteller litt om havna der, om hvor man kan legge til, priser, diesel osv ?

Er det slik at det ikke finnes avgiftsfri diesel i Sverige og Danmark ?

 

:seeya:

Link to post
Share on other sites

En av de viktigste erfaringene mine etter å ha seilt i dette farvannet dere skal besøke i mer enn 10 år er at det er tre ting som er avgjørende for hvor seilasen går og hvordan den går og når den går. Det er: været, været og været. For å bevare familiehygge og gode sommerminner er det viktig å planlegge i forhold til værmeldingene. Nå finnes det svært gode værmeldingssystemer både for Sverige og Danmark som jeg anbefaler å følge godt med på. Å forsere Kattegat i dårlig vær er ikke noe hyggelig for noen ombord. Om det er havblikk er det derimot en spesiell opplevelse å forlate Gøteborgområdet mot Læsø og oppleve kanskje for første gang at man ikke kan se land i noen himmelretning. Lykke til med seilasen. Om værforholdene blir for vanskelige er det vel verd å reise Gøtakanalen opp til Vänersborg.

Link to post
Share on other sites

Lilla bommen er trang og antakelig ganske full ogsaa, men som vanlig er det overraskende hvor mange plasser det er selvom det ser fulltut. Fin havn ogsaa S for Gtbg, se paa Fiskbeck eller noe saann tror jeg. Viking yachting ligger der, og bare den butikken er i seg verdt et besoek. det gaar trikk til byen herfra.

(for aa sjekke stedet kan du se paa www.vikingyachting.se)

Link to post
Share on other sites

Vi ligger på Långedrag. Mange ledige gjesteplasser. Været er ikke akkurat noe å rope hurra for, men da er det jo braå ha Göteborg m/fasiliteter en kort trikketur unna.

I morgen skal det blåse opp, så vi utsetter forflytning til uthavn ihvertfall 24t.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Ligger på Knippla akkurat nå jeg , regn , diesel , hamburger , kiosk, matvarebutikk og stor fin havn med godt om plass , gratis knallbra trådløs internett, det summerer vel opp det meste

 

Fant Knippelholmen og Knippleskjæra på kartet, men ingen havn med navn Knippla? E det buss/trikk forbindelse til Gøteborg derfra? Tenker på alternativer for meg selv neste år da jeg allerede i år har vært et par dager i Gøteborg. Liseberg + Universum og litt shopping /sightseeing. Gøteborg er en veldig fin og sjarmig stor by. Lå med stiv kuling inni Marstrand havn, og tok linefergan over sundet og buss til Gøteborg. Buss tar ca. 70 min. Og kostet 160 SEK for 2 voksene og 2 barn en vei. Marstrand er som oftest veldig full, men har jo alltids fått plass der, alternativt kan man ringe på forhånd og booke plass-event. sjekke at man ikke ankommer når halve havnen er reservert regatta seilere.

Redigert av atletico1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er alltid plasser omkring Gøteborg. Spørsmålet er hvor man ønsker å legge til/ankre. Dersom man eksempelvis går litt oppover Gøtakanalen og overnatter der, kan man dagen etter gå tilbake til lilla Bommen. Det er massevis av plasser oppover Gøtakanalen - men jeg har aldrig sett nordmenn legge til der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...