Christina 3 Startet 23.Juli.2007 Del på Facebook Startet 23.Juli.2007 Har på vei til Danmark neste uke tenkt å dra innom Gøteborg for å myse litt i byen. Noen som vet om en infoside på nettet som forteller litt om havna der, om hvor man kan legge til, priser, diesel osv ? Er det slik at det ikke finnes avgiftsfri diesel i Sverige og Danmark ? Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 Gjør et søk på Lilla Bommen. Det er gjestehavnen i sentrum. Her har du en link med opplysninger: http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=322 Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 Du kan også sjekke Långedrag, som ligger syd for Älvsborgsbroen. Går trikk inn til sentrum og Liseberg. http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=321 Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Christina 3 Svart 23.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 Takker for det....der var det litt info ja. Flere som har noen erfaringer å komme med til en familie som skal på "langtur" fra hvaler-gøteborg-danmark ? Praktiske ting ? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 En av de viktigste erfaringene mine etter å ha seilt i dette farvannet dere skal besøke i mer enn 10 år er at det er tre ting som er avgjørende for hvor seilasen går og hvordan den går og når den går. Det er: været, været og været. For å bevare familiehygge og gode sommerminner er det viktig å planlegge i forhold til værmeldingene. Nå finnes det svært gode værmeldingssystemer både for Sverige og Danmark som jeg anbefaler å følge godt med på. Å forsere Kattegat i dårlig vær er ikke noe hyggelig for noen ombord. Om det er havblikk er det derimot en spesiell opplevelse å forlate Gøteborgområdet mot Læsø og oppleve kanskje for første gang at man ikke kan se land i noen himmelretning. Lykke til med seilasen. Om værforholdene blir for vanskelige er det vel verd å reise Gøtakanalen opp til Vänersborg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Lilla bommen er trang og antakelig ganske full ogsaa, men som vanlig er det overraskende hvor mange plasser det er selvom det ser fulltut. Fin havn ogsaa S for Gtbg, se paa Fiskbeck eller noe saann tror jeg. Viking yachting ligger der, og bare den butikken er i seg verdt et besoek. det gaar trikk til byen herfra. (for aa sjekke stedet kan du se paa www.vikingyachting.se) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 24.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Har også fått tips om kellø/knippla. Der hadde dem vist også avgiftsfri diesel og vann + matbutikk. Hvordan er det med avgiftsfri diesel i sverige og danmark ? Mange som har det ? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Ligger på Knippla akkurat nå jeg , regn , diesel , hamburger , kiosk, matvarebutikk og stor fin havn med godt om plass , gratis knallbra trådløs internett, det summerer vel opp det meste Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Vi ligger på Långedrag. Mange ledige gjesteplasser. Været er ikke akkurat noe å rope hurra for, men da er det jo braå ha Göteborg m/fasiliteter en kort trikketur unna. I morgen skal det blåse opp, så vi utsetter forflytning til uthavn ihvertfall 24t. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Christina 3 Svart 25.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 (redigert) Tusen takk til enzo og surprise ! Kjempeflott å få en direkte status på stedet vi skal til...Sikker på at vi velger en av disse. (knippla som førstevalg tror jeg) Kommer nedover førsten av neste uke Vis det ikke blåser for mye da..... Gleder oss Redigert 25.Juli.2007 av marolita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 (redigert) Ligger på Knippla akkurat nå jeg , regn , diesel , hamburger , kiosk, matvarebutikk og stor fin havn med godt om plass , gratis knallbra trådløs internett, det summerer vel opp det meste Fant Knippelholmen og Knippleskjæra på kartet, men ingen havn med navn Knippla? E det buss/trikk forbindelse til Gøteborg derfra? Tenker på alternativer for meg selv neste år da jeg allerede i år har vært et par dager i Gøteborg. Liseberg + Universum og litt shopping /sightseeing. Gøteborg er en veldig fin og sjarmig stor by. Lå med stiv kuling inni Marstrand havn, og tok linefergan over sundet og buss til Gøteborg. Buss tar ca. 70 min. Og kostet 160 SEK for 2 voksene og 2 barn en vei. Marstrand er som oftest veldig full, men har jo alltids fått plass der, alternativt kan man ringe på forhånd og booke plass-event. sjekke at man ikke ankommer når halve havnen er reservert regatta seilere. Redigert 25.Juli.2007 av atletico1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Det finnes havnerSØ for Marstrand. Kan være det er plass der om det er fullt i Marstrand. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Det er alltid plasser omkring Gøteborg. Spørsmålet er hvor man ønsker å legge til/ankre. Dersom man eksempelvis går litt oppover Gøtakanalen og overnatter der, kan man dagen etter gå tilbake til lilla Bommen. Det er massevis av plasser oppover Gøtakanalen - men jeg har aldrig sett nordmenn legge til der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.