Jump to content

Tankmåler - hva velger jeg, stav eller vippe giver?


SF

Recommended Posts

Jeg ville valgt stav dersom den vippegiveren jeg har nå skulle svikte. :smiley:

Men kanskje heller vippegiver? :confused: VDO vippegiveren min har jo fungert problemfritt i 21 år nå! :flag:

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Når vi først snakker om tankmålere og givere ...

 

I min nylig bruktkjøpte båt viser tankmåleren (VDO) full tank omtrent til tanken er halv, da først hopper pila ned på halv tank ... Liker ikke dette, gir dårlig kontroll på forbruket (som dog er veldig lite, men ...). Hva kan jeg gjøre for å forbedre nøyaktigheten? Skifte giver? Til hva? (Antar det er en vippegiver i tanken fra originalt).

 

Noen som har erfaring fra samme problemstilling, og råd til hvor(dan) jeg starter "problemløsningen"? Kan jeg beholde VDO-instrumentet i panelet og bare skifte til en annen, nøyaktigere giver i tanken?

Link to post
Share on other sites

Skal du skifte fra VDO til VDO?. Vær obs på at det er ulike flenser på stav og vippe.

 

 

Nei, skifter fra Teleflex til VDO. Alle motor instrumentene til min Steyr er VDO og det er kun tankmåler, voltmeter og Log som er Faria / Teleflex. Når nå giveren til tankmåleren er "ustabil" og ikke virker som den skal ønsker jeg å skifte både giver og instrument til VDO.

 

De fire instrumentene fra venstre er VDO, de tre til høyre er orginal Sea Ray (faria) og Teleflex.

 

hebnes_mars_07_019b.jpg

 

Ønsker etter hvert å skifte alt over til VDO.

 

Det med flens må selvsagt sjekkes. Vet ikke i dag hvilken som vil passe i nåværende hull.

Noen som vet hva som passer overens med Faria sin giver?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...