Jump to content

Den vakreste lyd

Ben Sin

Recommended Posts

Hva er den vakreste lyd på sjøen?

Er det å sitte i fjæresteinene i solnedgangen og høre bølgene slå? :nonod:

Er det å høre barne leke i strandkanten? :nonod:

Er det å høre det klukker lett under skroget når man legger seg trett om kvelden? :nonod:

Er det å bli vekket om morgenen med: "Vil du ha en kopp nytrukket kaffe elskling?" :nonod:

Er det å høre vinden suse i fulle seil? :nonod:

Er det å høre en dieselmotor kakle og dure langt der borte et sted? :puke:

Nei, den vakreste lyd er lyden av masse forbrent bensin som i all hast skal ut gjennom to deilige svarte rør, og ende opp i en herlig kaskade av vann og eksos!! :yesnod::yesnod:

:smiley: Ben Sin :smiley:

Nei, den vakreste lyd er lyden av masse forbrent bensin som i all hast skal ut gjennom to deilige svarte rør, og ende opp i en herlig kaskade av vann og eksos!! :yesnod::yesnod:

:smiley: Ben Sin :smiley:

Vel, da skulle deu ha tatt en tur til Arendal i helga som var, lydnivået fra båtene i Offshore 1 klassen er relativt merkbart......

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Hviningen fra Lambourghini blir som en hjulvisp sammenlignet med grumlåta fra en Chevy small eller big bloc. Der er jeg enig med BenSin. Der stopper også enigheten. Disse motorene så dagens lys i midten av det forrige århundre, da bensinen kostet "10cent a gallon" og har ikke endret seg nevneverdig fram til i dag. Sammenlignet med moderne diesler er og blir de steinalder med tanke på forbruk og ytelse.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Den vakreste lyden er nå motoren slås av og kun vinden driver båten fremover og lyden av bøleg mot skroget.... men dette er vel fremmedord for enkelte her..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Er det å sitte i fjæresteinene i solnedgangen og høre bølgene slå?

ELLER SOLOPPGANGEN ! :yesnod::yesnod:

Er det å høre barne leke i strandkanten?

JA! :yesnod::yesnod:

Er det å høre det klukker lett under skroget når man legger seg trett om kvelden? :nonod:

NEI! MAN SKAL SOVE HJEMME! :nono:

Er det å bli vekket om morgenen med: "Vil du ha en kopp nytrukket kaffe elskling?" :nonod:

NEI, MORGENKAFFEN SKAL INNTAES I ENSOMHET OG UTEN MAS! :discuss:

Er det å høre vinden suse i fulle seil? :nonod:

TJA......... :confused:

Er det å høre en dieselmotor kakle og dure langt der borte et sted? :puke:

LITT MYE DUNK DUNK, MEN OK :smiley:

ELLER I EN 2 SYLINDRET BENSIMOTOR MED HELT RIKTIG TØFF TØFF LYD :smiley:

FOR DEN ALLER BESTE LYDEN ER LYDEN AV MÅKER! :yesnod::yesnod::yesnod:

Redigert av svaberget (see edit history)

Helt enig med Ben Sin!!

Den fineste lyden som finnes er åttere av romslig volum(helst over 8 liter) i full firsprang ut fjorden!!

Greit nok at konstruksjonen V8 gjerne er steinalder og gammaldags, men på lyd er det ingen som slår den!!

Så foresten Claus Lundekvam sin nye Nor-Tech 3600 med 2x1050hk på Hjellestad for en tid tilbake. Det var V8`ere av det skikkelige gromme slaget(9.2 liter) Den lyden lagde nok sprekker i lakken på alle trebåtene som ligger der. Og i plan var det sikkert like greit at båten var langt utpå fjorden!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...