Ben Sin Startet 23.Juli.2007 Del på Facebook Startet 23.Juli.2007 Hva er den vakreste lyd på sjøen? Er det å sitte i fjæresteinene i solnedgangen og høre bølgene slå? Er det å høre barne leke i strandkanten? Er det å høre det klukker lett under skroget når man legger seg trett om kvelden? Er det å bli vekket om morgenen med: "Vil du ha en kopp nytrukket kaffe elskling?" Er det å høre vinden suse i fulle seil? Er det å høre en dieselmotor kakle og dure langt der borte et sted? Nei, den vakreste lyd er lyden av masse forbrent bensin som i all hast skal ut gjennom to deilige svarte rør, og ende opp i en herlig kaskade av vann og eksos!! Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 23.Juli.2007 Del på Facebook Svart 23.Juli.2007 nope...en topfuel motor akkurat når grana blir grønn...eller en supertwin....eller en liten tass på45000rpm... men det bør være alkohol drift veit du-i disse co2 tider... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Høy på pæra nå Ben Sin, det var en annen lyd når dritten ikke ville gå Du glemte forresten en lyd, lyden av kasseapparatet når det slår inn kr 3.000,- for en fylling med bensin til en hungrig Amerikansk 5,7 liter bensiner. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hallaron Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Hva er den vakreste lyd på sjøen? Nei, den vakreste lyd er lyden av masse forbrent bensin som i all hast skal ut gjennom to deilige svarte rør, og ende opp i en herlig kaskade av vann og eksos!! Ben Sin Vel, da skulle deu ha tatt en tur til Arendal i helga som var, lydnivået fra båtene i Offshore 1 klassen er relativt merkbart...... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
REM Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Hviningen fra Lambourghini blir som en hjulvisp sammenlignet med grumlåta fra en Chevy small eller big bloc. Der er jeg enig med BenSin. Der stopper også enigheten. Disse motorene så dagens lys i midten av det forrige århundre, da bensinen kostet "10cent a gallon" og har ikke endret seg nevneverdig fram til i dag. Sammenlignet med moderne diesler er og blir de steinalder med tanke på forbruk og ytelse. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Majali Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Hvis man først snakker om godlyd, mener jeg at BenSin sitter på fasit!!! Hør på dette: 2 stk 454 Det er er VAKKERT!! Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Sydvesten Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Den vakreste lyden er nå motoren slås av og kun vinden driver båten fremover og lyden av bøleg mot skroget.... men dette er vel fremmedord for enkelte her.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Wicma Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 (redigert) Her startes det litt grom (krom) motor, fin lyd. Hei Ben Sin, låter din som denne? Eller kanskje Ben Sin har lyd som denne alkoholbrenern. Kompressormatet big block, som går på nitro. Redigert 24.Juli.2007 av Wicma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 enig med deg Ben-Sin. V8ere har slike mange nyyyydelige fasetter i audiokarakteren og - Sydvesten,... min går så stille at bruset fra sjøen blir Ø-R-E-D-Ø-V-E-N-D-E i masjfart ser du..... Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Rått? Ja. Griserått faktisk! Men vakkert..? Nei.. ikke i mine ører. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
roesok Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Hva med denne? Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
svaberget Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 (redigert) Hva er den vakreste lyd på sjøen? Er det å sitte i fjæresteinene i solnedgangen og høre bølgene slå? ELLER SOLOPPGANGEN ! Er det å høre barne leke i strandkanten? JA! Er det å høre det klukker lett under skroget når man legger seg trett om kvelden? NEI! MAN SKAL SOVE HJEMME! :nono: Er det å bli vekket om morgenen med: "Vil du ha en kopp nytrukket kaffe elskling?" NEI, MORGENKAFFEN SKAL INNTAES I ENSOMHET OG UTEN MAS! Er det å høre vinden suse i fulle seil? TJA......... Er det å høre en dieselmotor kakle og dure langt der borte et sted? LITT MYE DUNK DUNK, MEN OK Nei, den vakreste lyd er lyden av masse forbrent bensin som i all hast skal ut gjennom to deilige svarte rør, og ende opp i en herlig kaskade av vann og eksos!! ELLER I EN 2 SYLINDRET BENSIMOTOR MED HELT RIKTIG TØFF TØFF LYD FOR DEN ALLER BESTE LYDEN ER LYDEN AV MÅKER! Redigert 24.Juli.2007 av svaberget (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Helt enig med Ben Sin!! Den fineste lyden som finnes er åttere av romslig volum(helst over 8 liter) i full firsprang ut fjorden!! Greit nok at konstruksjonen V8 gjerne er steinalder og gammaldags, men på lyd er det ingen som slår den!! Så foresten Claus Lundekvam sin nye Nor-Tech 3600 med 2x1050hk på Hjellestad for en tid tilbake. Det var V8`ere av det skikkelige gromme slaget(9.2 liter) Den lyden lagde nok sprekker i lakken på alle trebåtene som ligger der. Og i plan var det sikkert like greit at båten var langt utpå fjorden!! Sitér dette innlegget Link to post
Fru Ben sin Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Er det å bli vekket om morgenen med: "Vil du ha en kopp nytrukket kaffe elskling?" Takk skal du ha!!! Det skal jeg IKKE glemme. Fru Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 hei wicma.. er det with n din som du har puttet v8 oppi? :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
bliss X Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Den fineste lyden som finnes er åttere av romslig volum(helst over 8 liter) i full firsprang ut fjorden!! Vil ikke kalle det en lyd. Det heter støy Sitér dette innlegget Link to post
ultimatevw Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Eldre store "dunk dunk" motorer. Skal ikke klage på lyden av en Detroit heller. Husker en eldre skøyte som hadde en slik, det var til å få gåshud av!! Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Det er når banksjefen sier: "Ja, lånet er innvilget". Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Det er når banksjefen sier: "Ja, lånet er innvilget". Du verden så glad jeg er for å ikke høre de ordene....hadde bare en kostnad på kr. 220000 jeg...og det var KONTANT...uten å høre banksjefens ord Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Så deilig og slippe og gå til banken for og oppfylle drømmen da gitt Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 (redigert) Når man først er inne på lyd kommer man nesten ikke utenom Rolls Royce Merlin. En 27 liters V12 med 12 stk 10 cm lange rake rør som leverte opptil 2070 hk, brukt i bl.a Spitfire P-51 Mustang under WW2. Videoen yter ikke Merlinen 100% rettferdighet Redigert 27.Juli.2007 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
M/S Bastard Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Ljuv musik Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 (redigert) Ikke så gæren lyd av denne VW'en, men nå har jo ikke VAG vært kjent for god lyd....(V16/1001hk) Redigert 27.Juli.2007 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ultimatevw Svart 27.Juli.2007 Del på Facebook Svart 27.Juli.2007 Ikke så gæren lyd av denne VW'en, men nå har jo ikke VAG vært kjent for god lyd....(V16/1001hk) Den heter W16 og den står i en Bugatti. VW har også lagt W18. God lyd?...VR6,16V,20VT,alle rekkefemmerne,V8,V10,V12 etc Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 28.Juli.2007 Del på Facebook Svart 28.Juli.2007 (redigert) jeg liker best hvisking i øret: Mmmmm..... god morgen kjære...(tafs tafs) En gang til......? Og svaret er gitt ;-) Redigert 28.Juli.2007 av Plenen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.