Høvdingen Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Og svaret er gitt ;-) Nei no e da pinade ferie. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Den finste lyden jeg kan tenke meg på fjorden er når en en eller to-sylindret tøff-tøff kommer rundt odden. Herlig. Det å tusle i fem-seks knop å høre Perkinsen male som en katt er også god-lyd. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
gammabusa Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Det kan sies mye om GO lyd men selv får jeg nesten tårer i øynene når jeg en sjelden gang hører en som dette komme tøffende...... http://www.home.no/kbrandal/Skandia_281S.wav Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 (redigert) Takk skal du ha!!! Det skal jeg IKKE glemme. Fru Ben Sin Er dette noe bensinmotorer er beryktet for Ben Sin? Backfire ? LOL !! Ellers skal vist sex med en barnehagetante være noe av det beste mhp utsagn: "Næmmen, det gjør ikke noe. Opp igjen! " Joda 310 Som mener at den beste lyden er en BigBoy display fyrverkeri går av på 30-40 meter avstand. Det kjennes i kroppen! Redigert 28.Juli.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
fs Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Her er det mange "god-lyder" http://home.no.net/sresset/semidiesel/ Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Merliner er morsomme de men lyden er kanskje ikke den mest spennende og lydkvaliteten på dette klippet - om enn unikt er ikke lydopptaket det beste. her er den imidlertid i sitt rette element...... Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Min bestefars 4 hk Japp hadde vakker lyd, vil jeg huske. Men det er lenge siden jeg hørte den sist. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 (redigert) Når en ensylindra Rubb tøffer forbi da kan man ikke gjøre annet enn å smile! Har så lyst til å starte en slik Rubb, er det noen som kjenner Torstein han som driver med Hundvaag I på Engøyholmen? Måtte vel være Poseidon som kanskje kjente ham. Har start Poseidon sin Wichmann! Redigert 28.Juli.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Jeg var ute med Hundvaag I og Torstein i dag, det skal nok gå greit å ordne en tur som maskinist for deg Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2007 Har litt lyst å ta en tur bort til Engøyholmen en dag men vet ikke helt hvor jeg kan ligge, gjestebrygga er altid fylt med båter. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 29.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2007 Den finste lyden jeg kan tenke meg på fjorden er når en en eller to-sylindret tøff-tøff kommer rundt odden. Herlig.For ikke å snakke om 3-sylindra både semidiesel og andre langsomtgående diesler. Disse synes jeg har den fineste lyden av alle. Har ikke klart å finne et eneste 3-sylindret lydklipp på nett Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Victora III Svart 29.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2007 Lyden av stillhet iblandet svake bølgeskvulp! Utvilsomt. Og verst lyd: hoiende ravfulle familiefedre som ikke aner hvorfor de er på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 30.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2007 Sitér dette innlegget Link to post
infra 727 Svart 1.August.2007 Link til dette innlegget Svart 1.August.2007 TURBOEN PÅ EN VOLVO D4 ER IKKE HELT ILLE Å HØRE PÅ! Sitér dette innlegget Link to post
pvdanoscar Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Hei Ben Sin forstår at det lyde som om verden ikke ville ta slutt , men det gjør kanskje bensina?? høres rågromt ut og du og du men veit ikke jeg ville hatt regninga men finner jeg noe som ligner så blir det nok det , men på litt mer økonomisk basis kanskje men for en lyd Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 4.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2009 Når ein sval vind fyller seglet og det knakar varsamt i riggen. Og: Den vakreste lyden er nå motoren slås av og kun vinden driver båten fremover og lyden av bøleg mot skroget.... men dette er vel fremmedord for enkelte her.. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Gunga Din Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Når ein sval vind fyller seglet og det knakar varsamt i riggen. Og: har aldrig hört knakelyd......kansje jeg har feil på riggen men bogsvallet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Med referanse til en annen pågående tråd må den vakreste lyden være; "pssst", lyden fra snekkepilsen som åpnes på fly en solfyllt dag i ferien når vi forlater båthavna på vei sørover. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ben Sin Svart 5.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Ellers så har jeg nok fått mer sansen for fraværet av lyd siden denne tråden ble startet i 07. (les sansen for vindkraft) Men skal det først være lyden av en motor, er lyden av åtteren fortsatt favoritt. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Med referanse til en annen pågående tråd må den vakreste lyden være; "pssst", lyden fra snekkepilsen som åpnes på fly en solfyllt dag i ferien når vi forlater båthavna på vei sørover. da får du vel stenge jerngenuan o drive sör, om du skall höre den lyden Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gudrun Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Eldre taubåtmaskiner er heller ikke å forakte.... og forsyne meg var ikke Poseidon her og: Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Den vakreste lyd 3 lange + 1 kort Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kjetil1 Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Ingenting er som lyden av en rigg med "jake brake" ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Teerex Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 (redigert) Dette er balsam for øregangene: Denne passer til litt lengre fester Redigert 5.Desember.2009 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Astor Svart 5.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2009 Lyden av summingen av to Volvoer som brummer langt der nede og skvulpingen i baugen er en herlig følelse. Å tusle på 2000 omdr. og nyte solen fra soldekket. Dette er livet! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.