Jump to content

Ting skal skje på minst gunstige tidspunkt (motor starter ikke)


Anonym

Recommended Posts

Ja, endelig kom jeg meg på tur, og hadde dårlig vind mesteparten av dagen, startet derfor motor, og tuslet rolig avgårde..

Ved nordenden av Jeløya fikk jeg endelig god vind, så jeg stoppet motoren..

Rett utenfor Gullholmen endret vinden seg, eller rettere sagt.. Den ble nesten borte.

Jeg forsøkte da å starte motoren igjen, uten hell! :(

 

Motoren går rundt når jeg tørner for hånd, men jeg klarer ikke å sveive den i gang rett og slett..

 

Så nå må jeg vel vente på at starteren skal bli kald tenker jeg, det blir jo ganske så varmt i motorrommet så lenge motoren er i gang..

 

På toppen av alt begynte det SELVSAGT å regne akkurat samtidig som jeg ikke fikk start, og jeg er alene ombord..

 

Menmen, det går vel greit dette også..

 

Med hilsen en våt Anonym like nord for Bastøy

Link to post
Share on other sites

Og da var problemene løst for en stund.. Det viser seg at starteren nok ikke er helt god, den tåler ikke no særlig varme, sikkert innslaget bare..

Nå går motoren, og jeg går til Bjerkøysundet, som blir stopp for natten..

I morgen blir det nok ikke start og stopp med korte intervaller..

Link to post
Share on other sites

Hadde et lignende problem i bilen en gang, ved varm motor var starteren slappere og endte med at den ikke ville i det hele tatt. Ved kald motor var den helt normal. Det var lageret i forkant av startmotoren (ved innslaget) som var såpass slitt at ankeret subbet borti statoren og det bremset rikelig... Fikk ikke tak i nytt lager på kjappen så jeg jeg bare snudde det 180 grader, det er jo bare et ganske lite område som blir belastet og slitt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har konkludert med at det ikke har noe med batteriene å gjøre, men starteren.

Det klikker i starteren, men den trekker ikke rundt, altså tyder mye på at innslaget ikke er helt gull.

Regner med å plukke ut starteren på torsdag eller fredag, og ta den med til Oslo, mens båten blir liggende i hjemmehavna til Sydvesten.

Link to post
Share on other sites

mens båten blir liggende i hjemmehavna til Sydvesten.

Du er hjertelig velkommen, om det blåser mye så hør med naboen til båten min, han bor rett opp i bakken om du kan ligge der (på innsiden av bølgedemperen). Jeg er på vestlandet frem til neste torsdag... jeg vil tro at du kan legge deg longside (på østsiden) helt inne ved gangporten også... Det er god dybde helt til prorten.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Du er hjertelig velkommen, om det blåser mye så hør med naboen til båten min, han bor rett opp i bakken om du kan ligge der (på innsiden av bølgedemperen). Jeg er på vestlandet frem til neste torsdag... jeg vil tro at du kan legge deg longside (på østsiden) helt inne ved gangporten også... Det er god dybde helt til prorten.

 

Jeg har allerede ordnet med plass, jeg har en god kompis boende på området, du vet også hvem han er :)

Terje, som du møtte på Aker Brygge kvelden før Færdern, og forsåvidt i Horten etter Færdern også forstod jeg..

Jeg visste ikke hvem du var da, og forstod det ikke før litt etter.

 

Siden jeg blir liggende ei uke er det nok greiest å komme seg på innsiden ja, det skal visstnok være i orden sies det, er visst en med plass, men ingen båt..

Link to post
Share on other sites

Det er bra, men en kan godt ligge på yttersiden av bølgedemperen med mindre det er nordavind... vel ligger du der om en drøy uke så snakkes vi nok, jeg er nok i båten om monterer ny lader og battmeter... Joda har snakket en del med Terje i havna, viste heller ikke at han skulle seile færderen med deg før jeg traff han på Aker Brygge

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...