Zach Startet 24.Juli.2007 Del på Facebook Startet 24.Juli.2007 Skal kjøpe nytt 75 x 55 cm flagg. Prisene på denne størrelsen varierer mellom kr 100 og kr 250. Kan det være så store kvalitetsforskjeller som dette prisgapet indikerer? Noen som har synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Vil anbefale å investere i norsk flagg. De billige variantene kan være av dårligere kvalitet i tillegg til at noen flaggprodusenter ikke kan lage flagget korrekt. Ser med avsky på sportsbegivenheter der den blå stripen er alt for bred og noen ganger lys blå. På sjøen ser ikke dette ut til å være et stort problem ennå, men vi må være på vakt mot slik vandalisme. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 24.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 (redigert) Her er to eksempler: Marineshop og Nettbåt Vet ikke om det første er norsk, men Nettbåt sitt på 100 kroner er norsk (og et kvalitetsflagg?) Kommentar til Nettbåt sitt: "Norske båtflagg" behøver kanskje ikke bety at det er norskprodusert. Redigert 24.Juli.2007 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Det er VELDIG stor forskjell på kvalitet. Levetiden kan vaiere fra 1 til 20 sesonger... Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 24.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Det er VELDIG stor forskjell på kvalitet. Levetiden kan vaiere fra 1 til 20 sesonger... Da lønner det seg å kjøpe kvalitet (bokstavelig), men ingen innrømmer vel at flaggene de selger er av dårlig kvalitet(?). Da er det kanskje viktig å velge flagg fra "riktig" produsent, men hvem? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 I hvilken grad det er sammenheng mellom pris og kvalitet vet jeg ikke. Få den bedre halvdel til å vurdere kvaliteten. Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 24.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 ...Få den bedre halvdel til å vurdere kvaliteten. Lettere sagt enn gjort: Begge halvdeler er meg (hvis du skjønner hva jeg mener). Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Juli.2007 Del på Facebook Svart 24.Juli.2007 Tror jeg skjønner. Dette er en sak for de rosa sider, men vi kan dessv. ikke slippe inn andre en admiralinner der. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Anbefaler ikke flagg fra Clas Ohlson. Flagglinen røyk etter en sesong. Startsnor derfra til påhengere fungerer forøvrig utmerket som flaggline. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Sydvesten Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Kjøpte nytt flagg på Maritim, og det har funket greit i en måneds bruk.... men synes ikke kvaliteten virker å være verdt mere enn prisen... men det er kun synsing. Materialvalget er ikke slik som gide norske "hjemmeflagg", men pororsjonene og fargene ser i allefall ut slik de skal være som er det viktigste for meg.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
lippert Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Kjøpte flagg fra Maritim. Det holdt under en sesong. Kjøpte nytt flagg fra Maritim, men denne gangen sydde jeg over aller sømmene rundt flagget. Holder fortsatt - snart 2 sesonger uten å se slitasje. Det er selvsagt farten som utgjør slitasjen. Jeg så den nye redningsskjøta Sundt Flyer i forrige uke og der hadde allerede flagget begynt å flise seg opp. Så med ei snekke så skulle vel de aller fleste flaggene holde i lang tid. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Sydvesten Svart 25.Juli.2007 Del på Facebook Svart 25.Juli.2007 Så med ei snekke så skulle vel de aller fleste flaggene holde i lang tid. Med mindre det blåser mye da... gammel flagget tok kvelden under en stiv kuling på Jomfruland 18 mai i år Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.