Krimart Svart 14.August.2008 Link til dette innlegget Svart 14.August.2008 Takk for rapport, dere har jo hatt en kremtur. Vekker gode minner fra mine turer. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Er det noen som vet hvoran klimaet er i Kroatia i Slutten av September, begynnelsen av Oktober. - Ser prisene både på fly( til Split) og lei av båt er ganske greie da. Er det fortsatt sommer, eller må man ta med off shore dress, sydvest og ullgenser ????????????????????? Redigert 1.September.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 (redigert) Hei, Jeg var der nede i høstferien i fjor for å kikke på båten jeg kjøpte. Det var passe varmt omtrent som på de nestvarmeste dagene her i landet, men ganske kjølig om nettene. Hvis jeg skal leie båt selv en gang, ville jeg gjort det da selv. Rimeligere priser og ikke overfyllt. Redigert 1.September.2008 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Krimart Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Er det noen som vet hvoran klimaet er i Kroatia i Slutten av September, begynnelsen av Oktober. - Ser prisene både på fly( til Split) og lei av båt er ganske greie da. Er det fortsatt sommer, eller må man ta med off shore dress, sydvest og ullgenser ????????????????????? September/oktober er det forsatt godt og varmt, både i luft og vann. Men være er mer ustabilt og det kan være regn og kuling. Et regnsett eller seildress er nok ikke så dumt. Ullgenser er ikke nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Sjekket værdata for Dubrovnik i Mediteranean cruising guide og for Dubrovnik har de følgende tabell: Dubrovnik Gj.snitt max temp. Gj.snitt min temp Dager med > 1mm regn Vann temp. April 17 11 10 14 Mai 21 14 10 18 Juni 25 18 6 21 Juli 29 21 4 23 August 28 21 3 25 September 25 18 7 25 Oktober 21 14 11 23 November 17 10 16 21 Mao: Regn med over 20 gr. på dagen men under om natten. det er noe sannsynlighet for regn, vannet er forsatt varmere enn 20 gr. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 17 Svart 1.September.2008 Link til dette innlegget Svart 1.September.2008 Kom hjem fra Kroatia på lørdag. Turbrev kommer. Ved utsjekk av båten kom det frem at båten nå skulle brukes til regattaer utover. Det var nå nærmest slutt på utleie for sesongen, kun regattaer. Vedkommende hos utleier sa at været ble mer utstabilt og med mere vind. Vi hadde opp mot 11m/s fra NV, sol og fint vær. Så endel lyn og hørte torden, men det var innover i landet. Ikke utover blandt øyene (Kournati). Sitér dette innlegget Snipe - Serious sailing - Serious fun Link to post
Krimart Svart 2.September.2008 Link til dette innlegget Svart 2.September.2008 Det var nå nærmest slutt på utleie for sesongen, kun regattaer. Det er nok forskjellig, og sesongen varer ut oktober for de fleste. Vedkommende hos utleier sa at været ble mer utstabilt og med mere vind. Det stemmer nok, men forsatt er været overveiende godt, minst like godt som en norsk sommer ihvertfall. Har selv seilt i Kroatia i slutten av oktober (Split/Dubrovnik omr.) Det var da overveiende shorts-seiling i sol, men hadde et par dager i seildress med kuling og regn. Men det har jeg hatt midt på sommeren også i Kroatia. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.