Jump to content

Seilferie i Kroatia ?

Bergen

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Hei,

Jeg var der nede i høstferien i fjor for å kikke på båten jeg kjøpte. Det var passe varmt omtrent som på de nestvarmeste dagene her i landet, men ganske kjølig om nettene. Hvis jeg skal leie båt selv en gang, ville jeg gjort det da selv. Rimeligere priser og ikke overfyllt.

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Er det noen som vet hvoran klimaet er i Kroatia i Slutten av September, begynnelsen av Oktober. - Ser prisene både på fly( til Split) og lei av båt er ganske greie da. Er det fortsatt sommer, eller må man ta med off shore dress, sydvest og ullgenser

?????????????????????

September/oktober er det forsatt godt og varmt, både i luft og vann. Men være er mer ustabilt og det kan være regn og kuling. Et regnsett eller seildress er nok ikke så dumt. Ullgenser er ikke nødvendig.

Sjekket værdata for Dubrovnik i Mediteranean cruising guide og for Dubrovnik har de følgende tabell:

Dubrovnik

Gj.snitt max temp. Gj.snitt min temp Dager med > 1mm regn Vann temp.

April 17 11 10 14

Mai 21 14 10 18

Juni 25 18 6 21

Juli 29 21 4 23

August 28 21 3 25

September 25 18 7 25

Oktober 21 14 11 23

November 17 10 16 21

Mao: Regn med over 20 gr. på dagen men under om natten. det er noe sannsynlighet for regn, vannet er forsatt varmere enn 20 gr.

Kom hjem fra Kroatia på lørdag. Turbrev kommer. :yesnod:

Ved utsjekk av båten kom det frem at båten nå skulle brukes til regattaer utover.

Det var nå nærmest slutt på utleie for sesongen, kun regattaer.

Vedkommende hos utleier sa at været ble mer utstabilt og med mere vind.

Vi hadde opp mot 11m/s fra NV, sol og fint vær.

Så endel lyn og hørte torden, men det var innover i landet. Ikke utover blandt øyene (Kournati).

Snipe - Serious sailing - Serious fun

Det var nå nærmest slutt på utleie for sesongen, kun regattaer.

Det er nok forskjellig, og sesongen varer ut oktober for de fleste.

Vedkommende hos utleier sa at været ble mer utstabilt og med mere vind.

Det stemmer nok, men forsatt er været overveiende godt, minst like godt som en norsk sommer ihvertfall.

Har selv seilt i Kroatia i slutten av oktober (Split/Dubrovnik omr.) Det var da overveiende shorts-seiling i sol, men hadde et par dager i seildress med kuling og regn. Men det har jeg hatt midt på sommeren også i Kroatia.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...