keevenru Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Hei! Master 680, stiv aksling. Jeg har en pakk boks på akslingen. Jeg har nå opplevd to ganger at lokket på denne har skrudd seg av når vi har vært på tur, og masse vann har kommet inn i motorrommet. Skal lokket skrues til det sitter fast? Mvh Kent. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Dette skjer når pakkboksen blir varm, lokket utvider seg og i tillegg er gjengene kanskje litt slitt.... Da skrur den seg ut. Kan unngåes ved å ta et skjærfilblad og dra det på tvers av gjengene på pakkboksen endel ganger og lage grader. Tilslutt vil lokket bli såpass tregt på gjengene at det holder seg i ro. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Trude III Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Hei, Hadde jeg vært deg vill jeg ha tatt dette opp og skiftet simringer hvis den har dette. At det står vann opp her tyder på at en tetning ikke er tett lenger. Ta det når båten går i opplag. Hilsen Harald L Quote Trude III Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Har opplevd det en gang, da lå eksosslangen så vidt borti fettkoppen og når slangen ristet skrudde den av lokket. Skjønner ikke helt at det skal skru seg av av seg selv... Trude III har jo et godt poeng, spesielt hvis du har pakkboks med simmerringer. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
litt peiling Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 skru til pakkbokslokket til du møter #god# motstand. Skru etter lokket med jevne mellomrom, hvis det lekker. Bytt pakninger etter sesongen. jeg skrur etter for hver 10 kjørte time, kjenner på boksen =den er aldri varm. husk å ha i fett da Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
keevenru Posted July 26, 2007 Author Share Posted July 26, 2007 ..takk for svar på mine spørsmål. Mvh Kent Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 ...til du møter #god# motstand....Har du pakkboks med simmerringer skal du ikke skru hardt til og den skal jo nesten ikke smøres i det hele tatt, kun et par ganger i sesongen. Har du pakkboks med simmerringer ville jeg heller låst lokket på annet vis enn å trekke til hele tiden. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Jeg ville i tillegg observere vibrasjoner i pakkboks under seilas med ulike turtall. Det er nok endel som har registrert at ulike skruer/mutre o.a. kan sku seg opp i løpet av en seilas. Det kan være at du har vibrasjon i området hvor pakkboksen sitter, som bidrar til at pakkboksen blir varm og i tilleggt skruer seg ut. Jeg ville i første omgang betrakte det du beskriver som et symptom og forsøke å finne årsaken. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Det går også an å erstatte fettkoppen med en presse med fleksibel slange. Gjengene i pakkboksen er normalt 1/4tom så man må ha en overgang. Har laget en brakett der pressa er festet med 2 slangeklemmer. Mye mindre søl, en patron holder i årevis. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
keevenru Posted July 27, 2007 Author Share Posted July 27, 2007 ...hvis man monterer på en slik presse, hvordan vet du da når du må sette inn mer fett uten å skru den av? Kent Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Når håndtaket i enden står i bunn Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.