Jump to content

Lokk på pakkbokks som skruer seg av


keevenru

Recommended Posts

Dette skjer når pakkboksen blir varm, lokket utvider seg og i tillegg er gjengene kanskje litt slitt....

Da skrur den seg ut.

Kan unngåes ved å ta et skjærfilblad og dra det på tvers av gjengene på pakkboksen endel ganger og lage grader.

Tilslutt vil lokket bli såpass tregt på gjengene at det holder seg i ro.

Link to post
Share on other sites

Har opplevd det en gang, da lå eksosslangen så vidt borti fettkoppen og når slangen ristet skrudde den av lokket. Skjønner ikke helt at det skal skru seg av av seg selv...

 

Trude III har jo et godt poeng, spesielt hvis du har pakkboks med simmerringer.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

...til du møter #god# motstand....
Har du pakkboks med simmerringer skal du ikke skru hardt til og den skal jo nesten ikke smøres i det hele tatt, kun et par ganger i sesongen. Har du pakkboks med simmerringer ville jeg heller låst lokket på annet vis enn å trekke til hele tiden.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg ville i tillegg observere vibrasjoner i pakkboks under seilas med ulike turtall. Det er nok endel som har registrert at ulike skruer/mutre o.a. kan sku seg opp i løpet av en seilas. Det kan være at du har vibrasjon i området hvor pakkboksen sitter, som bidrar til at pakkboksen blir varm og i tilleggt skruer seg ut. Jeg ville i første omgang betrakte det du beskriver som et symptom og forsøke å finne årsaken.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...