Hervabåten Startet 26.Juli.2007 Del på Facebook Startet 26.Juli.2007 har en gammel mercedes om636 motor.Har de 2 siste årene registert at tempraturmåleren stiger etter å ha startet motoren til langt over 100 gr.for så å gå tilbake til det normale.Hvis jeg starter motoren og lar den gå på tomgang en god stund,før jeg går,går det greit,men går jeg etter en ca 5 min,fyker tempraturen opp,langt over det normale.Har testsjekket termostaten,og den er ok.Nok vann på kjøla er det og.Ingen skade er sjedd er ennå,da tempraturmåleren ligger stødig der den skal ligge etter en stund.Noen som har hatt samme problem? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig tempraturen stiger....Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.Juli.2007 Del på Facebook Svart 26.Juli.2007 Høres ut som om du har dårlig kontakt i ledningene til temp.måleren. Disse instrumentene er laget slik at ved ledningsbrudd skal tempen stige (fail-safe funksjon, for oljetrykk er det motsatt). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ingar Svart 26.Juli.2007 Del på Facebook Svart 26.Juli.2007 Hvis du ikke hadde dette problemet tidligere, og motoren ikke er bygget om på noen måte, bør du bytte termostaten. Selv om den tilsynelatende var ok. Koster bare noen kroner og da er den muligheten eliminert. Sitér dette innlegget Link to post
Hervabåten Svart 26.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2007 Dette sjedde første gang for ca 2 år siden når jeg var ute på fjorden.Ingenting har kokt heller.Det hender avogtil hvis jeg dunker litt i måleren,reagerer den,men ikke alltid,så løse ledninger kan ikke bare vær årsaken.Termostaten er ikke gammel heller.Disse termostaten er vanskelig å få tak på og,da det er en innkapslet type som de ikke har overalt,selv ikke på Bertil&Steen. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.Juli.2007 Del på Facebook Svart 26.Juli.2007 Det hender avogtil hvis jeg dunker litt i måleren,reagerer den,men ikke alltid,så løse ledninger kan ikke bare vær årsaken.Høres fremdeles ut som en dårlig kontakt/løs ledning for meg, ikke bare i instrumentet men også på giveren på motoren og alle koblinger underveis til instrumentpanelet. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
skilsø Svart 9.August.2007 Del på Facebook Svart 9.August.2007 Hei ! Sjekk denn tynne slangen over vannpumpa ,den var grodd igjen på min..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.