Hervabåten Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 har en gammel mercedes om636 motor.Har de 2 siste årene registert at tempraturmåleren stiger etter å ha startet motoren til langt over 100 gr.for så å gå tilbake til det normale.Hvis jeg starter motoren og lar den gå på tomgang en god stund,før jeg går,går det greit,men går jeg etter en ca 5 min,fyker tempraturen opp,langt over det normale.Har testsjekket termostaten,og den er ok.Nok vann på kjøla er det og.Ingen skade er sjedd er ennå,da tempraturmåleren ligger stødig der den skal ligge etter en stund.Noen som har hatt samme problem? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig tempraturen stiger....Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Quote Link to post
SveinHa Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Høres ut som om du har dårlig kontakt i ledningene til temp.måleren. Disse instrumentene er laget slik at ved ledningsbrudd skal tempen stige (fail-safe funksjon, for oljetrykk er det motsatt). Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Ingar Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Hvis du ikke hadde dette problemet tidligere, og motoren ikke er bygget om på noen måte, bør du bytte termostaten. Selv om den tilsynelatende var ok. Koster bare noen kroner og da er den muligheten eliminert. Quote Link to post
Hervabåten Posted July 26, 2007 Author Share Posted July 26, 2007 Dette sjedde første gang for ca 2 år siden når jeg var ute på fjorden.Ingenting har kokt heller.Det hender avogtil hvis jeg dunker litt i måleren,reagerer den,men ikke alltid,så løse ledninger kan ikke bare vær årsaken.Termostaten er ikke gammel heller.Disse termostaten er vanskelig å få tak på og,da det er en innkapslet type som de ikke har overalt,selv ikke på Bertil&Steen. Quote Link to post
SveinHa Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 Det hender avogtil hvis jeg dunker litt i måleren,reagerer den,men ikke alltid,så løse ledninger kan ikke bare vær årsaken.Høres fremdeles ut som en dårlig kontakt/løs ledning for meg, ikke bare i instrumentet men også på giveren på motoren og alle koblinger underveis til instrumentpanelet. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
skilsø Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Hei ! Sjekk denn tynne slangen over vannpumpa ,den var grodd igjen på min..... Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.