Jump to content

mercedes om636, temperaturen stiger...


Hervabåten

Recommended Posts

har en gammel mercedes om636 motor.Har de 2 siste årene registert at tempraturmåleren stiger etter å ha startet motoren til langt over 100 gr.for så å gå tilbake til det normale.Hvis jeg starter motoren og lar den gå på tomgang en god stund,før jeg går,går det greit,men går jeg etter en ca 5 min,fyker tempraturen opp,langt over det normale.Har testsjekket termostaten,og den er ok.Nok vann på kjøla er det og.Ingen skade er sjedd er ennå,da tempraturmåleren ligger stødig der den skal ligge etter en stund.Noen som har hatt samme problem?

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig tempraturen stiger....

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Høres ut som om du har dårlig kontakt i ledningene til temp.måleren. Disse instrumentene er laget slik at ved ledningsbrudd skal tempen stige (fail-safe funksjon, for oljetrykk er det motsatt).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dette sjedde første gang for ca 2 år siden når jeg var ute på fjorden.Ingenting har kokt heller.Det hender avogtil hvis jeg dunker litt i måleren,reagerer den,men ikke alltid,så løse ledninger kan ikke bare vær årsaken.Termostaten er ikke gammel heller.Disse termostaten er vanskelig å få tak på og,da det er en innkapslet type som de ikke har overalt,selv ikke på Bertil&Steen.

Link to post
Share on other sites

Det hender avogtil hvis jeg dunker litt i måleren,reagerer den,men ikke alltid,så løse ledninger kan ikke bare vær årsaken.
Høres fremdeles ut som en dårlig kontakt/løs ledning for meg, ikke bare i instrumentet men også på giveren på motoren og alle koblinger underveis til instrumentpanelet.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...