Jump to content

Mercruiser 200hk d 2005 2,8liter maxturtall mangler kraft

Siriussss

Recommended Posts

Hei. En arbeids kolega av meg skal kjøpe seg en bayliner med 200hk mercruiser. Ved prøve turen begynte turtallet å jage. Får ikke max turtall.Alle filtre er skiftet.Nå går ikke vifte reimen rundt. Reim hjul på veiv står i ro når motor startes/går . Har noen noe kjennskap om dette problemet og har noen gode/dårlige erfaringer med overnevnte motor?

Håper noen som vet litt om denne typen maskin kan svare.

Takk

Sven

Står reimhjulet i ro, når motoren går!!!!!!!!!!!!

FARE, FARE!!!

Det er flere tråder på dette forum om knekte veiver på D-tronic motorer. Mener de knekker ved reimhjulet.

Jeg skal se om jeg finner en av trådene.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

OJ OJ OJ Tror min kamerat bør holde litt igjen før kjøp. Takk for raske svar.Noen flere erfaringer der ute på denne maskinen?

Sven

Hei, her er tråden til Teerex som jeg fikk i tankene når du beskrev problemene med en 2,8 D-tronic. Kjenner ikke disse motorene selv så jeg vet ikke om dette problemet også har vært på 2,8 literen. Men dere bør sjekke før dere handler.

Jeg ville bedt selger ta av reimhjulet. Dersom dere ser tegn til at reimhjulet har spunnet på veiven så vill jeg valgt en annen båt.

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=23820

Edited by SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI