Jump to content

Motoren min er 27 år gammel og bruker "bleier"


Avmønstret4

Recommended Posts

Har en perkins 4.108 fra 80 som svetter endel olje.

Vet ikke fra hvor men motorkassetten blir stadig svart av olje, dvs etter 35 timers gange lå det ca 1/2 liter olje i bunnen som ble fjernet og rengjort. Da jeg er lei dette klinet har den fått bleier, som forøvrig er et greit alternativ til disse dyre oljesugepølsene.

Men nå lurer jeg på om motoren skal ut i løpet av vinteren slik at dette kan løses og event ta en service med bytte av deflektorer (paraplyer) i samme slengen.

Men da dukker jo tanken om motorbytte frem.

Båten hadde hatt godt av 50-100 hk til :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Og hvor mye yter en 27 år gammel Snerkins 4.108 da? Vet om en Yanmar 222hk tilsalgs i tilfelle :wink:

Riktig som Janoho sier (49 hk), men en større hadde vært å foretrekke da de nå blir levert med 165 hk og da gjør de 18 knop uten ferielast.

Og i motsetning til andre slike båter begynner den ikke å plane på kjølen, eller å vandre.

Men mulig 222 blir litt mange gamp ombord....

Dessuten må jeg nok få tak i en meget billig eller marinisere selv hvis regnestykket skal gå opp uten å måtte stå med lua i handa hos den lokale "banksjefen" og den sentrale "banksjefen" :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...