Jump to content

Brodern skal se på bayliner + og -?


Reinell

Recommended Posts

Skal muligens være med brodern å se på en båt til helga, kanskje noen her inne som eier den for alt jeg veit, men er det noe spesiellt jeg skal se etter på disse båtene?

Ikke vært mye borti verken bayliner eller OMC skal jeg være ærlig...

bayliner på Finn

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Sjekk først og fremst at alt VIRKER. Det gjelder forsåvidt alle båter. Så ville jeg sjekket for vannlekkasjer fra "oven". Ikke helt uvanlig på denne generasjonen båter. Jeg ville også vært obs på mye hjemmelaget kabeltrekking. Ikke lett å feilsøke i hvis en hobby elektriker har vært i aksjon. El anlegget på disse båtene har også vært av det enkle slaget, og jeg har sett mange kreative løsninger på "oppgradering".

 

Når det gjelder motor, sjekk det samme som på alle motorer. Oljenivåer, lekkasjer, starter den lett både kald og varm, rust på manifolder, generelt vedlikehold.

 

Båten så pen ut på bildene synes jeg.

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Det som kan bli problematisk med denne båten er reservedelstilgangen (om kjøper ønsker å holde den i original stand). OMC-drev er ute av produksjon for lenge siden, instrumenteringen av "Star Wars" typen pleier også å by på problemer å skaffe.

Det som går igjen på Baylinerforumet av problemer på Caprier fra denne perioden er råtten dørk i cockpit, råtne stringere (hovedbjelkene), og som nevnt råtne akterspeil (i særdeleshet på båter som har gått i ferskvann).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...