Jump to content

Brodern skal se på bayliner + og -?

Reinell

Recommended Posts

Skal muligens være med brodern å se på en båt til helga, kanskje noen her inne som eier den for alt jeg veit, men er det noe spesiellt jeg skal se etter på disse båtene?

Ikke vært mye borti verken bayliner eller OMC skal jeg være ærlig...

bayliner på Finn

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Hei

Sjekk først og fremst at alt VIRKER. Det gjelder forsåvidt alle båter. Så ville jeg sjekket for vannlekkasjer fra "oven". Ikke helt uvanlig på denne generasjonen båter. Jeg ville også vært obs på mye hjemmelaget kabeltrekking. Ikke lett å feilsøke i hvis en hobby elektriker har vært i aksjon. El anlegget på disse båtene har også vært av det enkle slaget, og jeg har sett mange kreative løsninger på "oppgradering".

Når det gjelder motor, sjekk det samme som på alle motorer. Oljenivåer, lekkasjer, starter den lett både kald og varm, rust på manifolder, generelt vedlikehold.

Båten så pen ut på bildene synes jeg.

Ben Sin

Eldre Bayliner har hatt en del problemer med delaminering. Dvs vann kommer inn i sandwich'en og trekjernen går i oppløsning. Dette merker du som myke dørkplater som gi etter når du går på dem, evt mykt akterspeil.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Jeg kommer sikkert til å fornærme noen her nå, men det får stå sin prøve!

22 år gammel Bayliner? :nonod:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det som kan bli problematisk med denne båten er reservedelstilgangen (om kjøper ønsker å holde den i original stand). OMC-drev er ute av produksjon for lenge siden, instrumenteringen av "Star Wars" typen pleier også å by på problemer å skaffe.

Det som går igjen på Baylinerforumet av problemer på Caprier fra denne perioden er råtten dørk i cockpit, råtne stringere (hovedbjelkene), og som nevnt råtne akterspeil (i særdeleshet på båter som har gått i ferskvann).