Jump to content

kvalitet og forventning?


BW180

Recommended Posts

byttet ut min HighPerformance 145 på vårparten fordi den var blitt i minste laget. ny båt, boston whaler 180 dauntless ble kjøpt inn og har nå kjørt den noen måneder. BW har et rykte på å være relativt dyre båter, men at det delvis skyldes den gode kvaliteten.

 

det jeg da lurer på er hvor er den kvaliteten? etter selv korte turer i en del sjø så rister hele båten fra hverandre. styrekonsoll, vindskjerm mm. løsner. alt sammen er festet med skruer, noe jeg lærte for ganske lenge siden at absolutt ikke hørte hjemme i hurtiggående båter. allerede på første turen med båten skrudde den del ting seg opp, men disse har jeg fått festet med å bruke "lock tight". problemet er at mye av skruene kommer man ikke veldig lett til. må si at jeg forventet bedre fra Boston Whaler.

 

 

hva mener dere? er man bortskjemt som mener at slike ting ikke burde forekomme eller er dere enig med meg? hadde aldri noen som helst problemer med HighPerformancen og den ble kjørt hardere og lenger enn boston whaleren har blitt.

Link to post
Share on other sites

Har selv erfart at det er stor forskjell på hvor godt båter er skrudd sammen - selv på verft som ligger kanskje bare et steinkast fra hverandre i samme elva. Må også si at forventningene mine var høye både da voi kjøpte vår første og andre Nidelv og da vi kjøpte båten vi har i dag. Så langt er vi veldig fornøyde med den båten vi har i dag. Definitivt meget godt skrudd sammen.

 

Men som selgeren vi kjøpte av sa: Alt kan kjøres i stykker - om man vil.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

synes bare det er veldig skuffende at et merke man forbinder med god kvalitet "skrur seg opp". selve skroget går stumt og godt i sjøen, men hjelper jo lite det hvis ikke delene er montert riktig sammen. trodde de fleste båtmerker i den klassen brukte gjennomgående bolter som låses med muttere. absolutt alle deler i HighPerformancen var skrudd sammen med bolter, var aldri noe som løsnet eller lagde lyder i fart.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...