Jump to content

Salgbar farge på båt? Askeladden Z7


bardemil

Recommended Posts

Ser Askeladden som på noen av sine modeller har valgt en annerledes farge på gelcoaten med beige/gul-brun ol, tror dere dette kan ha innvirkning på bruktmarkedet for disse modellene?

Jeg hørte en båtselger i wavekjeden si at fargen gjorde at forhandlerene brant inne med de i lang tid til prisen ble kunstig lav.. Personlig synes jeg de er annerledes-spennende og ikke rare. Andre meninger?

 

Er det noen som har erfaringer med deres Z7 på godt og vondt?

Link to post
Share on other sites

Askeladden har så vidt jeg har sett endret fargen i år i forhold til i fjor og valgt en anelse hvitere nyanse på sin "magasjau fargede gelcoat". :wink:

 

Smaken er som baken. Jeg tror det er en årsake til at mer enn 90% av båtene som selges nye er hvite. Og det tror jeg også påvirker bruktmarkedet og prisene der. Siste Askeladden - C6 - er jo kritt hvit som de fleste andre båter.

 

Vet om Askeladden forhandler som klart og tydelig sa at de ikke trodde noe på Z7 pga fargen bla

 

Z7 er testet i ett eller annet båtblad denne måneden. ble testet mot en amerikaner og en Grandezza 23. Grandezzaen vant.

 

Jeg er litt skeptisk til noen av de finurlige løsningene på Akseladden - sikkert fint med tau som spoler seg opp automatisk - men lurer på hvor holdbart det er over tid.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...