Jump to content

Pådragsspakene holder ikke !


mateco

Recommended Posts

Jeg har to TAMD60C motorer med dobbelt sett med handler, et på flybridge og et i styrehus. Nå viser det seg at handlene "slipper" hele tiden. For å holde pådra til marsjfart må jeg derfor støtte spakene med et eller annet. (Sist brukt flaggstangen og en dassrull fra handlene mot styrestol). Har sjekka opp strammingen på handlene men de er stremmet helt opp. Flexikablene ser OK ut.

 

Det virker for meg som at fjærtrykket fra regulator-arm trekker pådraget tilbake. Jeg går ut ifra at å svekke fjærtrykket ikke er noen løsning, men f.eks. et friksjon-organ på flexikabelen eller i/på selve handlene kan være en løsning.

 

Er det noen her inne på forumet som har en løsning på problemet. Er takknemlig for alle svar da jeg vil bruke stolen til å sitte i, ikke for å støtte flaggstanga og dassrullen ! :confused:

 

mvh

mateco

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...