Jump to content

Erfaring med Boatfix.com


JensKH

Recommended Posts

Den 17 mai bestilte jeg en kartplotter og ekkolodd fra Boatfix:

1 28906 GARMIN GPSMAP 4008 PRELOADED

1 25666 GARMIN GSD-22 REMOTE SOUNDER

1 28001 GARMIN M260 1KW IN HULL DUCER

1 30822 GARMIN VEU709L SOUTH NORWAY

 

Pengene ble trukket noen få dager senere.

Etter noe senere å ha purret så får jeg beskjed om at de regner med å kunne sende plotteren den 20 juni.

Jeg purrer på nytt den 26 juni. Den 4 juli får jeg svar:

"Yes, shipping early next week."

 

Jeg purrer på nytt den 17 juli og den 21 juli får jeg på nytt svar:

Your order will ship early next week.

 

Thank you for contacting

BoatFix Electronics Sales

----------------------------------------

Nå har jeg fremdeles ikke hørt noe :headbang: , og skal purre på nytt. Jeg tror jeg må spørre dem om hva: "early next week" betyr på amerikansk. :confused:

 

Jeg har sett i andre innlegg at det ser ut som andres erfaringer med Boatfix er positive. Det var en av grunnene til at Boatfix ble valgt.

Er det andre som har lignende erfaringer med Boatfix. Hva synes dere jeg bør gjøre?

 

Hilsen

Jens

Link to post
Share on other sites

Er det andre som har lignende erfaringer med Boatfix.

Hilsen

Jens

 

Hadde en tilsvarende sak for noen år siden.

Bestilte varene i juni, og ble trekt omgående) fikk dem i desember, og de trakk meg også 150 dollar i frakt.

 

Undertegnede har kjøpt en del fra USA, men aldrig mer fra Boatfix.com

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Hei Jens. Har vert utsatt for det samme som deg, med den samme plotteren (G-4008) som jeg bestilte i april. Riktignok fra et annet firma i US. (Marine Electronics Unlimited) Den skulle leveres senest 20 mai men det varte og rakk.

Sente også noen masemeil, men fikk til svar at Garmin stadig satte leveringsdatoen fremover.

Siden du har samme problem med levering av samme plotter kan det jo være de snakket sant.

Så til den gode meldingen som også kan skape litt håp for deg "MIN BLE LEVERT PÅ FREDAG" :flag:

Det eneste skåret i gleden er at jeg nå ligger i båt sør for Strømstad og ikke får satt klørne i den før neste helg.

Håper også du får din snart.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

"Yes, shipping early next week."
Det KAN jo være Garmin som ikke er leveringsdyktige, det bør i så fall Boatfix kunne bekrefte eller avkrefte om du spør dem direkte. Om dette er standard leveringspolitikk kommer de ikke til å leve så alt for lenge...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Garmin 4008 ble relaset i USA rundt den 15 juni om jeg ikke husker helt feil, da begynte de å sende denne ut til butikker i USA... hvor mange som hadde fornhåndsbestilt denne vet jeg ikke noe om, men regner med at det er noen i allefall.. Når det gjelder tilngjengeliheten på Norske kart i USA skal jeg ikke uttale meg om, men at det burde være mulig å laste dette opp på en SD brikke relativt enkelt... Men om dette er noe som Garmin gjør eller butikkene kjenner jeg ikke til.

 

Det er en kjennsgjerning at Gamin i USA og Garmin international ikke ønsker privat import til Norge, dette for å beskytte Belanor og de norske forhandlerne... fikk selv en advokat på nakken fra Belanor om dette i 2003, samtidig som Garmin International ikke ville selge mange plottere til meg.....

 

Det kan derfor tenkes at Garmin dermed trenerer leveransen av denne kartbrikken til boatfix.com... siden kjøp av denne gjør det rimelig opplagt at dette mest sannsynlig skal til Norge.. men dette er kun spekulasjoner fra min side...

 

En annen sak er jo det som SveinHa skirver om det å være leveringsdyktig

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei,

Mange takk for responsen.

Jeg skjønner at det kan være (sannsynligvis er) leveringsproblemer som er årsaken, og det hadde jeg greit akseptert dersom det bare hadde vært mulig å få noen meningsfull informasjon.

Det som irriterer er at det ikke var noen informasjon om at plotteren ikke var på lager før og rett etter bestilling, samt de trege og tydeligvis feilaktige svarene på mine spørsmål.

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har handlet en hel masse hos Boatfix.com uten problem men bortsett fra en gang hvor jeg skulle ha tak i en spesiell kabel til mercruiser motor som var vrien å få tak i. Fikk selvfølgelig ikke beskjed på forhånd at den ikke var på lager og det varte og det rakk men kom omsider. Purret en hel masse jeg også og fikk alt for lite informasjon fra de. Jeg begynte å ringe rundt til mange andre firmaer der borte for å se om andre hadde den på lager men absolutt ingen hadde denne liggende (ringte minst 10 sjapper). Så jeg tror nok Boatfix snakker sant for det meste, men med noe mangelfull info. Det jeg har gjort noen ganger er å samle alle varenummeren i en mail og spørre de om de har det på lager eller ei og om delene kommer til å passe min motor etc. før jeg iverksetter online bestillingen. Tror nok ikke det er noe galt med selve boatfix, men online systemet dems kunne ha vært bedre og vist lagerstatus (men de færreste har slikt).

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Kom deg inn på forumet boatered.com og uttrykk din klage der under "Ask the Captain" ... Les Hall som driver begge vil nok svare ganske kjapt.

Jeg prøvde dette i går kveld. Jeg fikk kjapt svar fra flere personer, noen litt negative til Boatfix og andre positive, omtrent som her.

Les Hall reagerte også rimelig kjapt, og han reagerte med å slette innlegget mitt.

Han sendte følgende e-mail:

----------

Hello jenskh

 

You received the following message from: Les Hall (lhall@boatfix.com)

 

At: http://www.boatered.com/forum/

 

I deleted your post - BoaterEd is not Boatfix - if you have a problem, call me at 609 625 9424 ext 250 during the day

----------

Jeg prøver i første omgang med å svare på e-mail'en. Dersom det ikke funker så får jeg vel følge rådet hans.

 

Jens

Link to post
Share on other sites

:flag::flag::flag:

I går fikk jeg pakken min.

Det virker som om Les Hall fulgte opp saken etter innlegget mitt i Boatered samt svar på hans e-mail. Like etterpå ble pakken sendt, og jeg fikk en personlig beklagelse på e-mail fra Les Hall. Det gikk ganske raskt å få pakken over med USPS, bare se her:

-------

Service Type: Express Mail - Post Office to Addressee

Shipment Activity Location Date & Time

--------------------------------------------------------------------------------

Delivered Abroad NORWAY 08/08/07 5:34pm

Attempted Delivery NORWAY 08/08/07 1:27pm

Abroad

Out of Foreign Customs NORWAY 08/07/07 12:09pm

Into Foreign Customs NORWAY 08/04/07 7:21pm

Arrived Abroad NORWAY 08/04/07 7:20pm

International Dispatch NEWARK AMC 08/02/07 10:59pm

Enroute NEWARK NJ 07102 08/02/07 10:58pm

Acceptance BAYVILLE NJ 08721 08/02/07 3:48pm

Electronic Shipping MAYS LANDING NJ 08330 08/02/07 1:57pm

Info Received

-------------------

Plotteren ser fin ut, og nå gleder jeg meg til å installere den samt ekkoloddet. :yesnod:

Nå er eneste problemet mitt at kona har satt meg i gang med å pusse opp kjøkkenet :nonod::rolleyes:

 

Jens

Link to post
Share on other sites

Hei,

Jeg måtte ut med 147,20 $.

Pakken min ble ganske stor og tung (25 lbs) pga ekkolodd og svinger.

Plotteren ser flott ut. Det er imidlertid en liten sak jeg lurer på. Som enheter har jeg valgt "Brukerdefinert" og deretter nautiske mil og knop og resten metrisk. Det ser ut til å fungere for alle mål untatt skalaen nederst på plotteren som viser fot når jeg zoomer så langt inn at den ikke lenger viser nautiske mil. Er dette likt på plotteren din?

Link to post
Share on other sites

Fraktprisene er det som selger legger til varen, det tilkommer mva på dette som normalt. Varen "momses" inn med et totalbeløp som inkluderere frakten enkelt og greit.

 

En betaler for varen inkludert frakt til selger

Mva av hele sulamitten til den som deklarer dette inn i kongeriket som vidresender m.v.a til Fru Halvosen i det kongelige norske finansdepartement..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Joda, det stemmer det. Den viser fot ved nedzooming, skulle den ikke det.

Jeg sjønner ikke helt hva du mener den skulle vise da?

 

Sydvesten! Jeg så du funderte rundt det nye grensesnittet, Jeg kan bekrefte at det vises gps heading i hovedbildet, som btw benytter alle hjørnene til slik informasjon så de ikke stjeler av høyden på skjermen "dette var smart Garmin"Når det gjelder motorveien er den borte, men vi har fått kursstrek med tydelig pil for koreksjon av kurs samt kursavvik i m/km - fot/nm. Alt dette i kartbildet. Jeg skal inrømme at det nye grensesnittet ikke ligger i fingertuppene enda (jeg er også gammel Garminbruker 182c), men dette er vane og blir nok fint bare jeg ikke må tenke meg om for og finne hvor ting var igen.

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

Det er jo en grei løsning, men det nytter vel ikke å bli godtatt som sjømann dersom man snakker om km på sjøen :rolleyes:

Jeg har en håndholdt Garmin (60 CSX). Den går det greit å stille inn slik at den viser nautiske mil og meter. Nautiske mil har jo ikke mer med fot å gjøre enn med meter. Derfor ser jeg på dette som en svakhet. Jeg tror jeg skal klage på dette til Garmin.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg skal klage på dette til Garmin.

Det enkleste er jo at du sender en mail til Garmin og informrer dem om dette, så hvis dette er en bugs i softwaren så vil dette bli rettet til neste oppdatering som kommer.

 

Jeg kan være enig i at jeg ikke ser at fot har noe mere felles med nm enn det meter har, så jeg formoder dette er noe software bugs.

 

Når det gjelder bruk av meter på på sjøen så er det ikke noen logikk i det i det hele tatt.. Det er og blir det nm som gjelder her og hastigheten i nm/h (knop)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Skal være enig i dybde og høyder angis gjerne i fot eller meter.... men da stopper det foreløpig hos meg.... med mindre noen flere kommer med gode argumenter som jeg ikk ser...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...