Jump to content

Gangtimer pr år?

infra 727

Recommended Posts

Har hatt en uvanlig lang periode uten å være i båten, over en uke, bursdager o.l :crazy: , men nå har jeg kikket i loggboken! Etter at vi flyttet til saltvann påsken 2005 har vi hatt i 2005: 202 timer, 50 overnattinger,snittfart på 4,75 kn. (mye lading)! 2006: 179 timer, 51 netter, snittfart 6,0 kn, lengre turer tror jeg. Hittil i år, siden 25.03, 146 timer, 48 netter i båten, snittfart 6,0 kn. Vil vel si at vi bruker båten omtrent som andre bruker hytta, kanskje mer enn de fleste hytteiere. Satser på en flott høst, har ikke beregnet opptak før i november, så det kan bli mange timer ennå! :cheers:

Mvh: Sindre

Har under 25 gangtimer og 4 overnattinger.

I fjor hadde jeg godt over 100 timer på telleren.

Med en daycruiser innvirker været mye på hvor mye den blir brukt.

I år har det vært så ille at jeg konserverte motoren for tre uker siden da jeg dro på ferie og har ikke startet den opp siden.

Skal ut i morgen ettermiddag - det er meldt varm kveld/natt og kanonvær mandagen. Kanskje siste overnattingen i år?

Trikset er å ha en båt tilpasset familieøkonomien slik at en ikke får dårlig samvittighet om den ikke brukes så mye en sommer...

I år har det blitt lite overnatting, men det henger sammen med at vi venter nr 2 i september. Din blir tyngre for mor osv, men vi har da klart 80 timer for motor siden sept i fjor og timetallet henger jo veldig sammen med fart, med 22 knop på marsjfart og ofte samme strekkene som tidligere blir det jo færre gangtimer på motor. Viksunden gikk vi ca 150 t pr sesong, de to sesongene vi hadde den...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Timer anes ikke. Men mange er de. Er det forskjell på timer i 18 knop og timer i 8 knop? Mine tusler seg pent avgåre i fire og enhalv. Får vel sett mer oter og gråmåse i farten min enn i farten til de som sprekker dieselrørene. Men de har det kanskje artigere på annet vis. Hva vet jeg? Rattatta har havn i Venneseund og får splitter ny motor i år. Da kan vi kanskje snakke om om åtte knop. Det blir fart så det holder. Hele Nordland i rekkevidden derfra. Hysværet og Lovund venter på meg og tuslebåten, en Viksund 880 Frontier som ikke er til salgs. En Krembåt for en gjennimsnittelig tregost på havet.

Redigert av rattatta (see edit history)
  froesak skrev:
Kjører ca 3-400 timer med båten vært år jeg. Bruker den til trolling så da går det fort på noen timer

Hei. Kva vil det seia å bruka båten til "trolling"?

I år har eg ca. 160 overnattingar i båten, ca. 1450 nm og brukt ca. 600 liter diesel.

Ask

Yanmaren min passerte 10500 timer nå (93 mod), og ved henting i begynnelsen av juni hadde den gått ca. 10300 timer. På Kartmaskinen som var ny for to år siden har tripptelleren passert 18500 nautiske. Dette er en seilbåt og den er jeg ute med omtrent hver dag (stort sett for seil). Har ca. 70 overnattinger hittil, men blir mange fler:)

Jeg vil tro det er veldig forskjellig. Kommer nok helt an på været. Min har vel nå passert 20 timer, men den andre tok jeg ca 90 timer på før jeg byttet den ut. Det var på litt over 1 sesong, men det skyldes vel at jeg har lang reisevei. En ettermiddagstur er ikke mulig.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...