Hebbe Svart 31.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2007 Til nå i år så er det vel blitt en 4-5 timer på telleren, rekker desverre ikke bruke båten så nå skal den selges. Blir å kjøpe en mindre båt på en 18-20 fot i stedet. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Hilmar 2 Svart 31.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2007 har regnet litt på det. kjører kansje 400-500timer i året Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
SiA Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Har hatt en uvanlig lang periode uten å være i båten, over en uke, bursdager o.l , men nå har jeg kikket i loggboken! Etter at vi flyttet til saltvann påsken 2005 har vi hatt i 2005: 202 timer, 50 overnattinger,snittfart på 4,75 kn. (mye lading)! 2006: 179 timer, 51 netter, snittfart 6,0 kn, lengre turer tror jeg. Hittil i år, siden 25.03, 146 timer, 48 netter i båten, snittfart 6,0 kn. Vil vel si at vi bruker båten omtrent som andre bruker hytta, kanskje mer enn de fleste hytteiere. Satser på en flott høst, har ikke beregnet opptak før i november, så det kan bli mange timer ennå! Mvh: Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 Har under 25 gangtimer og 4 overnattinger. I fjor hadde jeg godt over 100 timer på telleren. Med en daycruiser innvirker været mye på hvor mye den blir brukt. I år har det vært så ille at jeg konserverte motoren for tre uker siden da jeg dro på ferie og har ikke startet den opp siden. Skal ut i morgen ettermiddag - det er meldt varm kveld/natt og kanonvær mandagen. Kanskje siste overnattingen i år? Trikset er å ha en båt tilpasset familieøkonomien slik at en ikke får dårlig samvittighet om den ikke brukes så mye en sommer... Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 4.August.2007 Link til dette innlegget Svart 4.August.2007 I år har det blitt lite overnatting, men det henger sammen med at vi venter nr 2 i september. Din blir tyngre for mor osv, men vi har da klart 80 timer for motor siden sept i fjor og timetallet henger jo veldig sammen med fart, med 22 knop på marsjfart og ofte samme strekkene som tidligere blir det jo færre gangtimer på motor. Viksunden gikk vi ca 150 t pr sesong, de to sesongene vi hadde den... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
rattatta Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 (redigert) Timer anes ikke. Men mange er de. Er det forskjell på timer i 18 knop og timer i 8 knop? Mine tusler seg pent avgåre i fire og enhalv. Får vel sett mer oter og gråmåse i farten min enn i farten til de som sprekker dieselrørene. Men de har det kanskje artigere på annet vis. Hva vet jeg? Rattatta har havn i Venneseund og får splitter ny motor i år. Da kan vi kanskje snakke om om åtte knop. Det blir fart så det holder. Hele Nordland i rekkevidden derfra. Hysværet og Lovund venter på meg og tuslebåten, en Viksund 880 Frontier som ikke er til salgs. En Krembåt for en gjennimsnittelig tregost på havet. Redigert 5.August.2007 av rattatta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 Kjører ca 3-400 timer med båten vært år jeg. Bruker den til trolling så da går det fort på noen timer Hei. Kva vil det seia å bruka båten til "trolling"? I år har eg ca. 160 overnattingar i båten, ca. 1450 nm og brukt ca. 600 liter diesel. Ask Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 Jeg har på min seilbåt i snitt gått 175 timer for motor hvert år de siste 20 årene. Utseilt distanse ligger på ca 1500 nm i sesongen. Jeg regner meg som meget aktiv båt bruker. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
froesak Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 Hei. Kva vil det seia å bruka båten til "trolling"? Kan vell si det er en litt mer avansert form for dorging. Bruker dyprigger og planerboard Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 (redigert) Mitt timeforbruk gikk betraktlig ned når jeg gikk over til båt med mer fart. Vi bruker jo halve tiden til de faste gromplassene. Men når vi er på ferie går utseilt distanse betraktlig opp. Redigert 5.August.2007 av tebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 Yanmaren min passerte 10500 timer nå (93 mod), og ved henting i begynnelsen av juni hadde den gått ca. 10300 timer. På Kartmaskinen som var ny for to år siden har tripptelleren passert 18500 nautiske. Dette er en seilbåt og den er jeg ute med omtrent hver dag (stort sett for seil). Har ca. 70 overnattinger hittil, men blir mange fler:) Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 5.August.2007 Link til dette innlegget Svart 5.August.2007 Jeg vil tro det er veldig forskjellig. Kommer nok helt an på været. Min har vel nå passert 20 timer, men den andre tok jeg ca 90 timer på før jeg byttet den ut. Det var på litt over 1 sesong, men det skyldes vel at jeg har lang reisevei. En ettermiddagstur er ikke mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 6.August.2007 Link til dette innlegget Svart 6.August.2007 I løpet av de 4 ukene jeg var hjemme fikk jeg 30 timer på telleren. Spennede å se hvor mange timer værgudene tillater når jeg nå kommer hjem til enda 4 uker ferie. Har betillt store doser solskinn f.o.m 14 August. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.