froesak Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 Hvordan måle om motoren er lang eller kortstammet. Måler man fra det punktet på motoren som ligger ned på akterspeilet?? Min motor er ca 68 fra der og til kav plata den stikker da en del under båten. akterspeilet er ca 51 cm vil dette si att kortstammet vil kunne brukes når den jeg har stikker en del under eller er motoren min spesielt lang? Det er en 97 mod df 9,9 4-takt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
EIN Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 (edited) I følge Maritimstart skal du vel ha langstamme? Er du sikker at målene dine er rett? På noen motorer er målene ikke til kavitasjonsplaten, men til skjøten mellom stammen og undrevannshuset. Edited July 29, 2007 by EIN (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts