ares Posted July 29, 2007 Share Posted July 29, 2007 Har Wema landternekontroll motorbåt . Denne skal markerer akter-/topp-/ankerlanterner + Sb og Bb lanterner. jeg har ikke ankerlanterne, men instrumentet markerer det, derimot markerer den ikke Sb lanterne. Er det her en feilkobling? Quote Ares Link to post Share on other sites More sharing options...
Høvdingen Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Det høres slik ut. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Thomza Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Tenner den Sb lanterne da? Eller forblir også den mørk? Du har nok kobla deg inn på feil inngang på instrumentet, og om Sb lanterne tenner når ankerlanterna på instrumentet tenner, så har du også kobla på feil utgang. Om lanterna ikke tenner, så har du sikker brukt feil inngang, men riktig utgang på instrumentet. Kom gjerne med tilbakemelding på åssen det gikk! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ares Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 Topp-/akter-/styrbord og babordlanterner lyser som dei skal. Instrumentet markerer lys i topp-/anker-/akter-/babordlanterne, d.v.s marker ikke styrbordlanterne men derimot så markerer den ankerlanterne noe jeg ikke har. Quote Ares Link to post Share on other sites More sharing options...
Thomza Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Da har du kobla på feil på både inn- og utgang på instrumentet, fort gjort. Disse må du flytte til den inn- og utgangen som ikke er i bruk på instrumentet nå. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ares Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 TAKKER Skal ta en tur i båten og se på koblingene i morgen. Quote Ares Link to post Share on other sites More sharing options...
Thomza Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Bare hyggelig. Si i fra hvordan det gikk når du får sjekka/gjort om da. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ares Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 Byttet Sb og Bb utgang , og alt fungerer. takk for hjelpen Quote Ares Link to post Share on other sites More sharing options...
Leidulf Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Noen som har koblingsskjema for slikt? Vurderer å lage mitt eget design. Quote - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Thomza Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Jeg har hvertfall lagt inn et skjema på en bitteliten elektrisk krets for å overvåke lanterner her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32682 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts