Jump to content

Infra 727, 1986 med VP d4 225hk. Pris?


infra 727

Recommended Posts

-hei alle sammen!

jeg har en 1986 infra 727 med ny volvo penta d4 225hk, båten er svart, og rimelig slitt i lakken, men har nye seter og kalesje. kan noen gi meg hint om hva jeg kan kreve ved eventuellt salg?

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig pris?.

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Det kan jo være det lønner seg og sende den til lakkering.

 

Må vel få ganske god fart med den motoren? 35+ ?

 

Man skal ikke være for skeptisk til motoren. Det er langt flere fordeler enn ulemper. Blir det problemer så rydder Volvo opp på garanti (så fremt du har kjøpt den i Norge da).

Link to post
Share on other sites

Må vel få ganske god fart med den motoren? 35+?

 

som det er nå gjør jeg bare 40 knop, men må ha større propeller, har også trimchip som jeg ikke har montert enda! regner med at når alt er oppe og går som ønsket blir det vel 46-47 knop.

motoren er kjøpt fra usa, men har godkjenning fra volvoverksted.

Link to post
Share on other sites

Kan du fortelle litt om dette trim chipet? Er det en såkalt tuning box som du kobler til eller bytter du faktisk chip i EVC boksen?

 

Her Bitteliten, her har du en boks du bare kobler mellom visst. . . fra 260hk til 295hk, og fra 625Nm til 720Nm til 7900,-

 

"Større utvalg!

Utvalget til marine vokser stadig. Først ute var Volvos D3 motor som samen med resten av D-familien har vært prøvd med stort hell i sommer.Også eldre KAD og mercruiser motorer har vi solgt i år. Nå er Yanmar og flere på gang til 07 sesongen.De fleste av KCRs boxer er det bare å plugge inn i original kontakten, enklere får det ikke blitt !"

 

http://www.minges.no/marine/marine.htm

 

-christian-

Redigert av Holmedal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sitat: (Blue_Dragon @ 31.07.07 07:54)

Desverre så vil nok importen trekke ned verdien, hvor mye er vanskelig og si.

 

hvorfor?

 

Kjøpsloven gjelder ikke med 5 årsfristen ved egen import. Uansett om du ikke har gjort dette selv så vil ikke det være Volvo Penta Norge ha et ansvar... Uansett er det vel noe fabrikk garanti, men 5 år er det neppe...

 

har sett her på bp at det er mye skepsis mot vp d4 og d6! jeg har kun gode ord om min motor!

 

Det er jo klart at når et av norges største båtblad skriver om 25-30 havari på nyere D-motorer så blir folk skeptiske. At det er flotte motorer når de fungerer er jeg ikke et øyeblikk i tvil om... og sjansen for at du skal være uheldig å få havari er jo fortsatt svært liten, men en motor skal ikke bare fungere, du skal kunne stole på den også... Merket at min klokketro på Yanmar fikk seg en skikkelig smekk etter at et dyserør gikk etter 400 timer og 2 år gml. motor. Det var rett og slett ikke morro å ta med familien på nye turer... Sjansen for at det skulle skje igjen var nesten mikroskopisk, men tillitten var borte... Det samme er vel problemet til D-motorene nå... så det haster jo med en avklaring på hva som er årsaken og hvordan en kan unngå dette... Til slutt må jeg si at jeg er litt imponert over at et båtblad skriver i så tydelige ordelag om motorproblem, disse er jo som kjent svært så avhengig av annonseringene og derfor har det jo blitt hevdet at både tester og annen omtale er farget av dette... Akkurat DET syns jeg er bra...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...