Jump to content

Heftelser på båt.


Slostrilen

Recommended Posts

Eneste måten å registrere pant i en båt pr i dag er at den er registrert i Skipsregisteret NOR. Her kan du sjekke heftelser ved å se på http://www.nis-nor.no

 

Om det er annet lån i båten er det ikke tatt pant i båten (salgspant e.l), og om jeg husker rett overtar ikke du da lånet på samme måte som man kan gjøre om man kjøper bil med heftelser.

Link to post
Share on other sites

Ikke salgspant er greit, men det kan vel være tatt utlegg (pant etter utleggsforretning etter inkassosak) i båten som løsøre betraktet +

 

Hvis du har fødselsnummer på selger kan du ringe Brønnøysund, oppgi grunnen til spørsmålet, og få opplyst om det er registrert utlegg på vedkommende selger. Har gjort det hver gang jeg har kjøpt. I og med at alle selgerne var "plettfrie" fikk jeg naturligvis ingen utleggsopplysninger. Vet derfor ikke om du får opplyst hva det er tatt utlegg i (båten?) dersom det er sak på personen. Hvis det ikke er noen utlegg på personen er du trygg i fht heftelser.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...