Jump to content

Hjelp!Snart ny båt,trenger noen råd....


locost

Recommended Posts

Er snart(foråpentlig hvis)eier av ny båt.Trenger noen gode råd!

Har lest mye på denne siden,utrolig mange nyttige tips å råd.......

Har gått til annskaffelse av en crownline 250 med en ny overhalet penisular diesel med 280 hk,bravo 3 drev.(har skrevet litt om en dårlig opplevelse med ett verksted som har motoren til overhaling på en annen tråd her inne).Motoren skal være mer eller mindre som ny,byttet blokk,stempler,veiv,lager,planet topper,ny oljepumpe+++++.service på drev.Selger virker utrolig seriøs,har sjekket med tidliger eier.Alt virker ok.Har trålet markedet etter båt til mitt behov,etter pris fart,bomuligheter å pris,utseende.Falt valget på en crownline!

Regner med at båten er snart i mitt eie :smiley: .....

Har noen pørsmål:

-hva må sjekkes,evnt.gjøres etter att motor er innstalert?

-Er det ting som må skrues etter(fester o.l)?

-Hvordan skal man kjøre inn motoren?

-Andre ting som man bør passe på?

 

 

Snart på etterlengtet båt tur(forhåpenlighvis)

Link to post
Share on other sites

Få en kvitering på overhalingen som er riktig datert og en avtale på hvordan selger og verksted skal te seg ved en reklamasjon. Overhalt er overhalt ikke nytt. de tingene som skal gjøres mens motor skal innkjøres skal verksted bestemme hvis dette ikke er på plass så let videre etter båt.

Link to post
Share on other sites

Takk for svaret!

Blir nokk ingen handel uten kvitteringer(garanti) å dokkumentasjon på utført jobb.

Er det noe annet man må ta høyde for?

Skall noe etterkontrolers etter ett hvis annt.timers bruk?

Har hørt at motor og drev må justeres etter noe bruk?

Noen her inne som har erfaringer med samme type båt?

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med snart ny båt!

Jeg vil bare understreke viktigheten av dokumentasjonen fiskekroken nevner. Jeg kjøpte en Alicraft DC for noen år siden av en tilsynelatende seriøs mann. Han sa at det samme våren hadde vært full overhaling av drev og skifte av knutebelg, impeller ++. Naive meg tok hans ord på det. 1 måned etter stoppa skuta midt på fjorden og først etter at jeg var 15.000,- fattigere var den operativ igjen. Det var selvfølgelig bare løgn at drevet var overhalt, den hadde ikke hatt en skikkelig overhaling på flere år. Den "seriøse" selgeren benektet selvfølgelig at han hadde sagt at det var utført rep. og servicer. Heldigvis hadde jeg noen e-poster liggende der han skriftlig hadde bekreftet det. Så tilslutt dekte han rundt 70% av kostnaden.

Redigert av duffy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjør så mye som mulig når du får den.

Hvis den går til hæl***, er det bedre jo nærmere servicen det skjer. Gangtimer har lite å si... Skjønner?

+ at det er en strålende anlednig til å dra på mye tur :-)

 

Få verkstedet til å si (pr epost elns) hvordan den evt skal innkjøres/kjøres den føste tiden. Og når første service/ettersyn skal gjøres. Og følg det svært nøye. forhåpentligvis får du ikke bruk for det :-)

 

joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Takk igjen for gode råd og svar.

Skjønner att mann ikke skal stole blindt på selger.Men har hatt veeeldig mange mailer og samtaler om båt og motors tillstand.

Sitter ikke med inntrykk av at selger ikke snakker sant.Men det gjenstår å se!

Foråpentlig vis så er alt i skjønneste orden med båten(satser på det)

Føler meg foreløpig ganske trygg på att selger er seriøs!Men det er vell noe mann ikke vet før det evnt.skulle oppstå noen problemer :discuss:

Blir skrevet en laaang kontrakt ved overtagelse........

Gleder meg utrolig til å få hentet båten.

Regner med å ha båten vell i havn i neste uke..............

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...