Jump to content

Skal kjøpe meg motorbåt til 600.000

Astrix

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe meg ny båt til ca 600.000.

har hatt en Beneteau 550 flyer med cabin tidligere ,og ønsker å kjøpe en båt med overnattingsmuligheter for 4 med en marsjfart på 25 knop

hva skal jeg kjøpe????

hva med bensin/diesel. evnt påhengsmotor.

skal brukebåten på sommerstid og ikke til fisking.(der har jeg båt)

Hva skal du bruke båten til? Helgeturer eller Ferier?

har hatt en slik som dette: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=92&page=2

Kjempe til begge formål men ikke akkurat 25 knop...

Redigert av sivne (see edit history)

Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken.

http://severines.blogspot.com/

600 000? da kan du nesten velge og vrake på bruktmarkedet! vil nok anbefale diesel, da det er billigere drivstoff og lengre levetid på motor. men koster selvfølgelig mere enn båt med bensiner!

....men for sommeren 2007 kommer avgiftsøkning på båtdiesel så bensin er kanskje like greit tingen ???.... :crazy:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

hvorfor så krass infra? La mannen få spørre om det han lurer på. Alle er ikke like erfaren som deg. Det er derfor vi har dette nettstedet. Det kryr av forskjellige typer båter og det er ikke alltid så lett å vite hva man skal velge. Bedre å spørre erfarene båtbrukere her inne en å kjøpe en båt på lykke og fromme.

Forøvrig ville jeg valgt en båt med diesel motor, men hvilken er jeg usikker på....

svar til Infra 727

dette var jo hele hensikten med å spør noen som er erfaren på dette omådet, forøvrig så reiser jeg på lykke og fromme. Er det ikke det sjølivet handler om. (kanskje ikke akkurat det du mente.) til din info så har jeg meldt meg opp til båtfører prøven til høsten.

Men som sagt du trenger ikke svare om du ikke har tips til noen båter som du har erfaring med.

Redigert av Astrix (see edit history)

Hva med en Scand 27 fot ? 25 eller 27 fot spiller kanskje ikke så stor rolle ?

Burde vel finne et bra eksemplar der til din prisklasse. På den er det også AC som burde være positivt så lenge dere er 4 stk.... ?

Lykke til med båtkjøp Astrix.

Som nevnt tidligere er vel et avansert søk på Finn en fin ting.

PS: Du har et luxus problem :lol: :lol:

den båten med diesel , erikke motoren for liten til båten.???

Hva synes du om Bayliner

Hvis du sikter til bayliner 245 med VP kad 32 så er dette en god motor med rimelig forbruk og kraftig skyv. Ellers så er Bitteliten's tips verd å tenke på. Prutningsmonn :discuss: er der på de fleste, særlig nå til høsten.....

Bayliner er gode båter og mye for pengene. Noen har mindre lekkasjer fra vinduer, så det bør du se etter når du kikker på båt(gjelder andre merker også) Hvis du er førstegangskjøper, så allier deg med en bekjent som har peiling....

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

jeg søkte litt på Finn -kommer med mine tips:

Draco - sværing her Diesel motorer også. Bortsett fra at båten ser ut som en gravid kvinne på ryggen er den jo flott :smiley: Og deler av innredningen ser ut som en russebil :rolleyes:

Sunseeker 31. Har alltid hatt godt rykte for god kvalitet

Askeladden 705 - masse båt for pengene - et litet kinder egg :smiley:

Nimbus 28 DC - en klassiker mange liker. Bra kvalitet - bra restverdi.

Joda 7900 har aldri vørt ombord, men vet om et par som er fornøyde med en slik en

Jeg er litt allergisk mot de amerikanske merkene - vet at de har en tendens til å falle mye i verdi når man selger de igjen.

Båt med bensinmotor - nja -samme som over - er nok mer populær med diesel.

Skulle jeg velge selv så hadde jeg nok helt mye mot Askeladden og Nimbus

Lykke til!

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Ellers vurderes min Draco 3000 fra 1986 med 2 stk VP KAD 32 for salg. Ser at tilsvarende er annonsert på finn til 600'.

Verditakst på min båt i 2006 er 650.000,- og jeg lar den gå til høstpris 575.000,-med jolle (gummi og snapdavit og også vanlige davits) og vinteropplag. Enormt masse nytt siste årene.

Motorer fra 2001. Drev 290 DPE 2001.

Ankervinsj med fj kontr.

Flatskjærm tv 2007

Kartplotter 2006.

Propan kok.

Kjøleskap 2006.

Baugpropell 2007.

Omtrukket utvendig 2001

Osv,osv,osv.

Norges peneste.

Redigert av Jorg-1 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...