Astrix Startet 30.Juli.2007 Del på Facebook Startet 30.Juli.2007 jeg er litt i vilrede av hvilke båt jeg skal kjøpe meg?? Ønsker 1 båt med sove plass til 4 og den skal gå ca 25 knop i marsjfart. hva med bensin og hva med diesel?. ser ar Bayliner i ca 25 fot kan være et alt. som dere skjønner er jeg veldig usikker på hva som skal velges. NOEN TIPS Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Legg inlegget i åpent forum, er mere trafikk der Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 30.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 hvilen båt skal jeg velge????????? ønsker en båt med mulighet for overnatting for 4, marsjfart 25knop. så vil jeg at den skal tåle litt sjø, siden jeg bor på vestlandet. må innrømme at jeg ser litt på bayliner med diesel. HJELP Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 30.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 det skal jeg gjøre takk for tipset. jeg er helt ny på dette meget fint nettsted Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 30.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Jeg skal kjøpe meg ny båt til ca 600.000. har hatt en Beneteau 550 flyer med cabin tidligere ,og ønsker å kjøpe en båt med overnattingsmuligheter for 4 med en marsjfart på 25 knop hva skal jeg kjøpe???? hva med bensin/diesel. evnt påhengsmotor. skal brukebåten på sommerstid og ikke til fisking.(der har jeg båt) Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Hva med en Nord West 900 i god stand eller en Vikersund Futura. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Har slått sammen alle tråder til en. Velkommen til baatplassen! Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 (redigert) Hva skal du bruke båten til? Helgeturer eller Ferier? har hatt en slik som dette: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=92&page=2 Kjempe til begge formål men ikke akkurat 25 knop... Redigert 30.Juli.2007 av sivne (see edit history) Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Astrix Svart 30.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Tenkte å bruke den til dagsturer samt noen helger i sommerhalvåret. Hva med bayliner????? med diesel eller bensin??? Sitér dette innlegget Link to post
infra 727 Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 600 000? da kan du nesten velge og vrake på bruktmarkedet! vil nok anbefale diesel, da det er billigere drivstoff og lengre levetid på motor. men koster selvfølgelig mere enn båt med bensiner! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Hei, Med 600.000 kroner som grense har du masse muligheter. Legg inn et avansert søk på Finn og velg og vrak. Kjøp båt til 550.000 kroner - sett av 50.000 til overraskelser samt oppgraderinger du ønsker å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 600 000? da kan du nesten velge og vrake på bruktmarkedet! vil nok anbefale diesel, da det er billigere drivstoff og lengre levetid på motor. men koster selvfølgelig mere enn båt med bensiner! ....men for sommeren 2007 kommer avgiftsøkning på båtdiesel så bensin er kanskje like greit tingen ???.... Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Astrix Svart 30.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Jo , men det er det som er problemet. det er jo alt for mye å velge i. hva med påhengs? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=9&tot=288 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=288&page=4 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=288&page=5 Og mye mer å velge mellom, men jeg tror du vil "tjene" på å velge diesel.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Astrix Svart 30.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 den båten med diesel , erikke motoren for liten til båten.??? Hva synes du om Bayliner Sitér dette innlegget Link to post
infra 727 Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 det høres nesten ut som du burde holde deg på land! du må jo ha litt peiling på hva du ønsker! kan du egentlig noe med motorer, eller er du en til av dem som reiser på lykke og fromme? Sitér dette innlegget Link to post
infra 727 Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 ser egentlig ut som du har bestemt deg for bayliner! Sitér dette innlegget Link to post
adanedehl Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 hvorfor så krass infra? La mannen få spørre om det han lurer på. Alle er ikke like erfaren som deg. Det er derfor vi har dette nettstedet. Det kryr av forskjellige typer båter og det er ikke alltid så lett å vite hva man skal velge. Bedre å spørre erfarene båtbrukere her inne en å kjøpe en båt på lykke og fromme. Forøvrig ville jeg valgt en båt med diesel motor, men hvilken er jeg usikker på.... Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
Astrix Svart 30.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 (redigert) svar til Infra 727 dette var jo hele hensikten med å spør noen som er erfaren på dette omådet, forøvrig så reiser jeg på lykke og fromme. Er det ikke det sjølivet handler om. (kanskje ikke akkurat det du mente.) til din info så har jeg meldt meg opp til båtfører prøven til høsten. Men som sagt du trenger ikke svare om du ikke har tips til noen båter som du har erfaring med. Redigert 30.Juli.2007 av Astrix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Hva med en Scand 27 fot ? 25 eller 27 fot spiller kanskje ikke så stor rolle ? Burde vel finne et bra eksemplar der til din prisklasse. På den er det også AC som burde være positivt så lenge dere er 4 stk.... ? Lykke til med båtkjøp Astrix. Som nevnt tidligere er vel et avansert søk på Finn en fin ting. PS: Du har et luxus problem :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Pioner14 Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Ibiza 24 touring v:D Er denne aktuell? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 Aquador 23 HT eller 26 HT http://www.aquadorboats.fi/ Flotte både - og de sejler godt. Bedre end Bayliner - og jeg har haft begge dele... (Bayliner 2655 og Aquador 23 HT) Dansken Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 (redigert) den båten med diesel , erikke motoren for liten til båten.???Hva synes du om Bayliner Hvis du sikter til bayliner 245 med VP kad 32 så er dette en god motor med rimelig forbruk og kraftig skyv. Ellers så er Bitteliten's tips verd å tenke på. Prutningsmonn er der på de fleste, særlig nå til høsten..... Bayliner er gode båter og mye for pengene. Noen har mindre lekkasjer fra vinduer, så det bør du se etter når du kikker på båt(gjelder andre merker også) Hvis du er førstegangskjøper, så allier deg med en bekjent som har peiling.... Redigert 30.Juli.2007 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 (redigert) jeg søkte litt på Finn -kommer med mine tips: Draco - sværing her Diesel motorer også. Bortsett fra at båten ser ut som en gravid kvinne på ryggen er den jo flott Og deler av innredningen ser ut som en russebil Sunseeker 31. Har alltid hatt godt rykte for god kvalitet Askeladden 705 - masse båt for pengene - et litet kinder egg Nimbus 28 DC - en klassiker mange liker. Bra kvalitet - bra restverdi. Joda 7900 har aldri vørt ombord, men vet om et par som er fornøyde med en slik en Jeg er litt allergisk mot de amerikanske merkene - vet at de har en tendens til å falle mye i verdi når man selger de igjen. Båt med bensinmotor - nja -samme som over - er nok mer populær med diesel. Skulle jeg velge selv så hadde jeg nok helt mye mot Askeladden og Nimbus Lykke til! Redigert 30.Juli.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 30.Juli.2007 Del på Facebook Svart 30.Juli.2007 (redigert) Ellers vurderes min Draco 3000 fra 1986 med 2 stk VP KAD 32 for salg. Ser at tilsvarende er annonsert på finn til 600'. Verditakst på min båt i 2006 er 650.000,- og jeg lar den gå til høstpris 575.000,-med jolle (gummi og snapdavit og også vanlige davits) og vinteropplag. Enormt masse nytt siste årene. Motorer fra 2001. Drev 290 DPE 2001. Ankervinsj med fj kontr. Flatskjærm tv 2007 Kartplotter 2006. Propan kok. Kjøleskap 2006. Baugpropell 2007. Omtrukket utvendig 2001 Osv,osv,osv. Norges peneste. Redigert 30.Juli.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.