BårdK Svart 31.Juli.2007 Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 det høres nesten ut som du burde holde deg på land! du må jo ha litt peiling på hva du ønsker! kan du egentlig noe med motorer, eller er du en til av dem som reiser på lykke og fromme? Unødvendig usympatisk innlegg. Må man være selvlært motormekaniker for ikke å færdes på "lykke og fromme" på sjøen? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.Juli.2007 Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 Joda 7900 har aldri vørt ombord, men vet om et par som er fornøyde med en slik en Og Joda 7900 er jo til og med pen Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 31.Juli.2007 Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 Joda7900 er knallfin båt utvendig og innvendig. Har et par kamerater med slike og de er geniale innvendig mhp layout og plass. Finnes i varierende tilstand og selges fra 260K (sliten båt med gammel bensinmotor) til 600K (kjempelekker båt med ny 300HK Mercruiser diesel). mellom disse er det BMW 165HK diesel motorer, VP 165 og 200HK diesel osv.. Et godt kjøp som ikke faller noe særlig i verdi såfremt du veldikeholder den godt. Joda310 Joda7900 beundrer Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Astrix Svart 31.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 DA er jeg kommet så langt at jeg reiser til Bergen imorgen for å se på en Nimbus 28 DC. Holder dere orientert. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Juli.2007 Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 Ta med deg digitalkamera. Det er veldig kjekt for å se hva som er skjult i rom der du ikke får øya inn Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 31.Juli.2007 Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 25 fot og 600.000, da har du mulighet til å anskaffe deg en nyere båt. Det er deilig, jeg har iallefall gått lei av gamle båter... Vel, vi har prøvd ganske mange båttyper: H-båt Albin Cirrus Fjord 815 Viksund 850 Combi Yamarin 7440 Sistnevnte som vi har i dag er i den klasse du snakker om og dette er en båt vi er meget fornøyd med, selv om den kan bli knap for 4 hvis en krever god plass (da ville jeg nok valgt en båt større enn 25 fot for Yamarinen på 24 er meget godt utnyttet). Vel, det vi liker med båten er at den er rask (ca 24 knop på marsj), rimelig i bruk (viktigere og viktigere fremover), men ikke minst har den alt av nødvendige fasiliteter som det er i større båter bare i noe mindre skala. Åpningsbar luke i front uten at det går utover plassen er også svært gunstig både med barn og når jeg er alene og skal sette fortøyningene effektivt. Vi bor også på vestlandet og det er utrolig deilig å ha tett båt, selv om den har kalesje så MÅ ikke den være 100% eller på for den saks skyld, både ved bruk og når båten ligger i fortøyningene så slipper en å engste seg hvis det blåser hatter og strå eller kalesjen begynner å bli dårlig... Du har jo andre modeller i denne klassen, Falcon 26 (kanskje noe dyrere), Finnmaster 7050 Lykke til, det er bare å velge og vrake som en skriver, men det er ikke nødvendigvis så lett, spesielt ikke om du ikke er som oss andre som bruker 1 time hver kveld på å holde oss oppdatert på hva som finnes i markedet... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
BårdK Svart 1.August.2007 Del på Facebook Svart 1.August.2007 DA er jeg kommet så langt at jeg reiser til Bergen imorgen for å se på en Nimbus 28 DC.Holder dere orientert. Hvis båt og motor er bra vedlikeholdt kan denne uansett ikke være noe bomkjøp. Flott kvalitet og klassisk og nesten tidløst design, og den vil nok holde seg godt i pris. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 1.August.2007 Del på Facebook Svart 1.August.2007 Ja, Nimbus er et klokt valg. Klarer den farten du ønsket? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.August.2007 Del på Facebook Svart 1.August.2007 My fine båter tilsalgs i den prisklassen, Scand Tropic var en av båtene jeg vurderte. Her er en med 220 HK diesel. Scand Tropic 7800 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Astrix Svart 2.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2007 Ja da har jeg vært i Bergen å sett på båten. Det ble ikke handel, For å være helt ærlig så syntes jeg at båten ble litt vel gubbete. Leter videre. Skal se på en Askeladden 705, selv om jeg synes at cabinen er feil innredet. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 3.August.2007 Del på Facebook Svart 3.August.2007 Du har også et kjekt alternativ her: Nor-Dan/ Seaco 780 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Arendal Svart 4.August.2007 Del på Facebook Svart 4.August.2007 Vi var i samme situasjon som deg , kjøpte en Askeladden 705 voyager med 4,2l diesel på 250 hk. Har ikke angret ett sekund båten fungerer perfekt til vårt bruk. Både som dagstur båt og overnattingsbåt , som tidligere nevnt et kinderegg. Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 4.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2007 Det ble en Askeladde 705, med samme motor som du har , den har gått 240 timer hentet den igår og ovennattet i båten i haugesund på veien hjem. KJEMPE FORNØYD så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Gratulerer med ny !!! Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Henger meg på og grattulerer... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Gratulerer med ny båt Astrix Har hatt Askeladden tidligere og var veldig fornøyd med soliditet og slitestyrke. Sitér dette innlegget Link to post
Arendal Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Gratulerer , kommer akkurat hjem fra overnattingstur i Sørlands skjærgården som endelig visste seg med litt sol og nydelig båtvær. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.