Jump to content

Hærverk i Strømstad


BEG

Recommended Posts

Et godt vennepar av oss lå i Strømstad. Sist fredag reiser de på tur med ferja, tur/retur Sandefjord. Vell tilbake, oppdager de at båten ligger og rir med baugen mot brygga. Nabobåten antyder at "du har nok mistet dreggefestet". Vinsjen startes opp og etter en stund kommer tampen ut av sjøen, uten anker :eek:

 

Noen har i løpet av formiddagstimene (antakeligvis) hektet sin dregg inn på hans tau, og valgt den enkleste løsning; kappe tauet. Det var åpenbart at dette var skåret over. :nonod: Man kan saktens anta at mye vind, trang havn eller noe annet, kan ha forsvart handlingen. Men å bare reise fra plassen uten å gjøre sitt til at en annens båt ikke går i brygga, og i tillegg legge igjen telefonnr. blir for dårlig. :smash:

 

 

Mvh. BEG

Redigert av BEG (see edit history)

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Kort fortalt, verden kryr av sleipe egoister... resultatet er at en må ta godt vare på det en eier :crazy:

En ide er kanskje å snakke litt med nabobåter om en skal farte litt vekk slik at de er OBS på at en er borte og når en er tilbake så kanskje de er litt mer våken om noe skjer.

Link to post
Share on other sites

For j.. hvordan det har blitt men ...

 

Jeg ville aldri tatt sjansen på å forlate båten for en lengre periode med dregg ute i Strømstad midt på sommeren.

Det skjer noe hele tiden med disse dreggene i Strømstad, så sansynligheten for at det skjer noe med dreggen mens man er borte er ganske stor.

 

En gang jeg skulle ut derfra hadde jeg hele 3 dregger over min, og det var ingen ombord i noen av de andre båtene.

Det var heller ingen på land som var villige til å hjelpe meg, og på toppen av det hele lå det en båt kloss oppi hekken min å ventet utolmodig på å få plassen min.

 

Hadde litt av en jobb med å få ryddet opp i alt sammen.

Link to post
Share on other sites

Når vi lå i Strømstad for et par uker siden for å vente på kona som skulle komme med color line, opplevde vi en "hærverk" i løpet av natten.

Pga at det sto noen trillevogner på brygga, satt jeg litt lengre oppe enn vanlig da jeg var redd noen berusede personer skulle finne på å kaste de på noen båter etter at utestedene stengte.

Det jeg isteden finner ut på morgenen er at det ligger 2 sneiper på fordekket som har lagd brennmerker og slokket.

Det er for jævlig, men det som setter et værre støkk i meg er om en av de hadde kommet inn gjennom luken når vi sov.

Det meste ombord på båter er ikke lagd i dyrt flammesikkert materiale, men derimot i tre, plast, nylon som er meget brannfarlig og jeg tør ikke tenke på hva som kunne skjedd med oss hvis dette hadde blitt virkelighet.

Nå har jeg riktignok røykvarsler ombord, men allikevel utvikler en brann seg med rekordfart.

Det er synd jeg ikke fikk tatt de på fersk gjerning!!!

Link to post
Share on other sites

Kan aldri være trygg i Strømstad :nono:

 

Drap i påsken og drap nå i sommer er vel bevis på det.

Det er nesten like ille i Strømstad, som på Sunny beach i Bulgaria :yesnod:

 

Det er veldig synd fordi vi liker oss i Strømstad, pen by, masse å gjøre. Men denne vanvittige fylla, skriking,slossing,flaske knusing og musikken ødelegger hele stedet.

Veldig rart ikke politiet er mer synlig og prøver å rydde opp i havna og byen. Eller hva med havnesjefen? Kystvakta?

Kan ikke være no problem å rydde opp i dette "h&lvete" :eek::confused:

 

Byen og stedet ville tjent mye på det.

Link to post
Share on other sites

...Det jeg isteden finner ut på morgenen er at det ligger 2 sneiper på fordekket som har lagd brennmerker og slokket....

Sneiper i Strømstad er jeg redd flere har opplevd. Også jeg hadde to svimerker på dekk der en morgen - heldigvis gjorde en god tørn med Jif sitt til at det meste forsvant. Resten har vær og vind tatt bort. Dette er nok over 10 år siden, så noe helt nytt fenomen er nok ikke dette.

Link to post
Share on other sites

oss, vi legger igjen mange tusen kroner i båtbutikken :yesnod:

vi går ut og spiser på resturanger :yesnod:

vi handler klær, matvarer og benytter kosterbåtene, kinoen osv.

 

Ungdommen sitter i sine gamle trebåter eller avdanket fiskebåter og drikker medbrakt norsk øl. De fleste klarer å bli drita 2 ganger pr.dag :crazy::crazy:

Det dyreste de har ombord er agregatet som skal drive musikken :lol:

 

Hva med å plassere all ungommene på et sted i havna?

Link to post
Share on other sites

Å drikke medbragt norsk øl i Sverige høres ut som en lur ide..... :lol:

 

Jeg har flere kjente som tar med norsk øl nedover. Det har de faktisk gjort i mange år. Det skvipet som svenskene serverer er lite godt.

 

Personlig så drikker jeg lite øl, og det jeg trenger tar jeg på Sandefjord - Strømstad-ferja. ICE, de blå boksene smaker godt. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har flere kjente som tar med norsk øl nedover. Det har de faktisk gjort i mange år. Det skvipet som svenskene serverer er lite godt.

 

Personlig så drikker jeg lite øl, og det jeg trenger tar jeg på Sandefjord - Strømstad-ferja. ICE, de blå boksene smaker godt. :cheers:

Er tildels enig når det gjelder fat/pils, men de har da godt øl med mye smak her og.

På systemet kjøper jeg gjerne irsk mørkt øl, som nytes i "stillhet" i båten.

Hilsen en ølhund....

Link to post
Share on other sites

åtte glass :drink::drink::drink::drink::drink::drink::drink::drink:

 

ja, det er vanlig at ungdommen har med seg norsk "ringnes øl". 20 min å gå til polet jo :eek::eek::eek:

 

herlig å se på bleikfeite undom i trebåter som ligger som slakt om morningen både i og utenfor båten :lol::lol::lol:

 

skal begynne å ta bilder av disse fotomodellene og legge ut på baatplassen mrk. "mye kjekk ungdom" :lol::lol::lol:

Redigert av litt peiling (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bruk grov kjetting. Da må slike tullinger i alle fall finne frem baufila, om de vil ta den sleipe, enkle løsningen. :lol:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Har hørt akkurat det samme om disse sleipingene som bare kutter tauet.

Noen bekjente av oss opplevde akkurat det samme og som seg hør og bør så tok mannen i huset med seg 18 mm offshore kjetting fra en Supply-båt og monterte på ankervinsjen(var litt problemer med å få vinsjen til å hekte på kjettingen) men nå kreves det nok noe mer enn en baufil eller kniv for å ta den sleipe løsningen, rettere sagt så kreves en solid vinkelsliper(Og hvem har vel det med på båttur?)

Link to post
Share on other sites

Nei, det var nok et vanlig Brucekopi og som nok ligger på bunnen fremdeles. Ikke så mange mange kronene, men derimot masse ekstraarbeid og ikke minst nære på skader på båt.

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...