Jump to content

Du verden for noen flotte former på de nye RIB'ene

Walter_S

Recommended Posts

Overbevisende markedsføring: DET RÅESTE AV RIB BRIG Eagle 600l Luxus

Også bare kr 179.000,- (er det med eller uten?)

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=412...945&pos=0&rub=7

Bilde

:cheers:

Bilde

:flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

He he ja markedsføring er et tøyelig begrep  se også her, Ekke mye vi ser av den båten gitt :flag: :flag:BildePjolter

Hvilken båt??? :cheers: ....tror jeg har problemer med fokuseringen!

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

I Norge vil antakelig dette bli definert som ulovlig markedsføring (og selv om bildene er hyggelige å se på  har de lite med produktet å gjøre - i hvert så lenge produkter er båten  :cheers:)..

Markedsføringslovens § 1 sier:

§ 1. Alminnelig bestemmelse.

Annonsør og den som utformer reklame skal sørge for at reklame ikke er i strid med likeverdet mellom kjønnene, og at den ikke utnytter det ene kjønns kropp eller gir inntrykk av en støtende eller nedsettende vurdering av kvinne eller mann.

Så selv noen synes dette er fint å se på vitner det om en usieriøs aktør som ikke forholder seg til norske regler.

§ 1. Alminnelig bestemmelse.  Annonsør og den som utformer reklame skal sørge for at reklame ikke er i strid med likeverdet mellom kjønnene, og at den ikke utnytter det ene kjønns kropp eller gir inntrykk av en støtende eller nedsettende vurdering av kvinne eller mann.

Så selv noen synes dette er fint å se på vitner det om en usieriøs aktør som ikke forholder seg til norske regler.

Heia Norge! :flag:

Vil det si at en del av klesbransjens reklamer er også lovstridige? :cheers:

For en kjedelig værdag vi får da! :flag:

F.eks. H&M boardsreklame for undertøy er ikke lovstridig fordi det er relevans mellom produktet og modellen. Man kan neppe reklamere for undertøy uten å vise det. Grensen går på hvordan modellen poserer - dvs. om det er for å vise produtet eller kroppen - her er det en hårfin grense (! bokstavelig talt... :cheers:)

Dog er det et klart skille på om det er relevant i forholdet til produktet å vise frem kropper som kan oppfattes som kjønnsdiskriminerende - og etter min mening bryter de bildene her markedsføringsloven.

Om man ikke er enig i markedsføringsloven må man eventuelt starte en kampanje for mer kjønn i annonsene våre. I dagens samfunn tror jeg det kan ta noen år - men det kan bli interessante diskusjoner.. :flag:

Men at det blir litt kjedelig - det er jeg enig i - det var ikke det som var poenget her da.

Dog er det et klart skille på om det er relevant i forholdet til produktet å vise frem kropper som kan oppfattes som kjønnsdiskriminerende - og etter min mening bryter de bildene her markedsføringsloven.

Om man ikke er enig i markedsføringsloven må man ...

Asj, nå har jeg allerede plassert tråden under 'humor og spøk' i kategoriene, og så begynner dere å diskutere på denne måten  :nonod:.

Ser ut at jeg må flytte den til 'Myndigheter og foreskrifter'  :lol: :lol: :cryin:

Ikke jeg heller klarer med min beste vilje å se noen båt på disse bildene, selv om jeg har stirra til øyet har blitt både stort og vått  :nonod:  :lol:

Nå kan det jo legges til at jeg også ser værmeldingen på TV2 hver kveld.......Uten å få med meg hva været skal bli. Så for å få med det, må jeg se værmeldingen på NRK også :cryin:

I Norge vil antakelig dette bli definert som ulovlig markedsføring (og selv om bildene er hyggelige å se på  har de lite med produktet å gjøre - i hvert så lenge produkter er båten  :yesnod:)..

§ 1. Alminnelig bestemmelse.

Annonsør og den som utformer reklame skal sørge for at reklame ikke er i strid med likeverdet mellom kjønnene, og at den ikke utnytter det ene kjønns kropp eller gir inntrykk av en støtende eller nedsettende vurdering av kvinne eller mann.

Hei

RIB'n er produsert i Russland.

Jeg vet ikke om dette sier mest om norsk eller russisk lov.  :yesnod:

mvh

giver

Walter_S, hvor har du fått tak i bilde av kona mi !!!!!!!!!!!!

Det var ikke meningen at du skulle finne ut av det, jada! Men det er meget enkelt å forklare, hun er venninne med kona mi, hun lyse, til venstre i bildet - hun med det flotte akterspeilet!  :yesnod:  :yesnod:

......og jeg som trudde vi skulle greie å holde det hemmelig en stund til...... :yesnod:

Det var ikke meningen at du skulle finne ut av det, jada! Men det er meget enkelt å forklare, hun er venninne med kona mi, hun lyse, til venstre i bildet - hun med det flotte akterspeilet!  :yesnod:  :wink:

......og jeg som trudde vi skulle greie å holde det hemmelig en stund til...... :yesnod:

Hva mener du med å holde hemmelig. Du har vel ikke plukket på noe du ikke skulle plukke på :nono:    Visste forresten ikke at kona hadde tatt med seg RIB'en vår da hun var avgårde i sommer  :wink::flag: :flag: :flag:

Det skal ikke så mye til å more en stakkar nå midt på vinteren.    :yesnod: for to flotte kjerringer.

Nå kan det jo legges til at jeg også ser værmeldingen på TV2 hver kveld.......Uten å få med meg hva været skal bli. Så for å få med det, må jeg se værmeldingen på NRK også :smiley:

Pussigt, sånn har jeg det også, selvom jeg er gift med verdens vakreste og mest sexy jente :smiley: :smiley:

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...