Jump to content

Tidsforbruk Trondheim-Sandefjord


Majali

Recommended Posts

  • 4 måneder senere...

Tok du turen fra Tronheim majali ?. Kunne vært artig å høre om dine opplevelser/erfaringer fra turen. Jeg tok turen fra Trondheim til Sandefjord i april/mai 07 med mindre skøyte. Jeg sloss med dårlig vær og mye landligge helt til jeg kom til Måløy. Deretter bedret været seg og jeg hadde en herlig tur videre til Sandefjord. Jeg brukte 11 "kjøredager" på turen men ikke alle disse dagene var fulle dager.

Link to post
Share on other sites

Hvis dette skal regnes som tur (ferie) ville eg ha beregna minst 3 uker på turen(med denne farten), og like lang tid tilbake, det ber utrulig mange fine plasser på denne strekningen som trenger mer tid til utforsking enn en enkel overnatting.

Redigert av Leidulf (see edit history)

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Hei, takk for info.!!

 

Men jeg fantr en nesten maken på Nesodden, så da ble det ikke noen tur på meg...

Men en slik tur hadde vært fint... Vi får se om ikke det blir en mulighet for en slik langtur en vakker dag (les 2 uker:-))

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Enig med deg leidulf, skal man først ta turen bør man sette av tid til oppleve noen av de mange fine stedene langs kysten. For min del ble jeg liggende værfast 4 dager i Kristiansund og 4 dager i Fosnavågen- Det blåste til tider full storm (påsken 07). Tiden ble alikevel brukt til å utforske nye steder. Var bl.a. dagelig en tur innom Mellemverftet i Kristiansund som er et levende museum innenfor trebåtbygging/restaurering. MK Gulafjord lå på slippen og det var mye å se og høre for en med interesse for trebåt. Forøvrig var det gode gjestehavner og hyggelige mennesker som kunne gi gode råd om leia, været og annet. Ta turen hvis du får muligheten til det. Turen følger jo med på kjøpet hvis man finner en passende skute opp i landet.

Link to post
Share on other sites

Enig med deg leidulf, skal man først ta turen bør man sette av tid til oppleve noen av de mange fine stedene langs kysten. For min del ble jeg liggende værfast 4 dager i Kristiansund og 4 dager i Fosnavågen- ..

 

:yesnod::yesnod:

 

Vi tok våre 3 uker i år med å kjøre "ny-båten" fra Sunndalsøra og til Oslo. Med avstikkere til blant annet Geiranger, ble det 1050 Nm og 70 timer i førerstolen. Og, vi gjør det gjerne igjen. Særlig strekningen nord for Sognefjorden. Men, det er selvsagt væravhengig. Mitt bilde er tatt fra havna i Fosnavåg, og gir nok et annet inntrykk enn hva du opplevde. (vi fikk møkkaværet fra Haugesund og til Kristiansand, med mye sjø og stilleligge)

 

dsc00521.jpg

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...