Jump to content

Tiki BT 1000 båthenger spiser kjølruller


froesak

Recommended Posts

Har en Tiki henger BT 1000 problemet med denne er att den spiser ruller. har slitt ut to sett kjølruller (orginale) Det som ser ut til og skje er att når det settes på nye ruller så har disse grei klaring på sidene og ruller fint men når de har hatt vekta av båten på seg en tid så virker det som att de sveller ut og "biter" seg fast på sidene så de ikke ruller. Er det og få ruller som er hardere eller av en bedre kvalitet en disse orginale? Jeg har båten på henger så det blir mange turer av og på.

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

I min 20-årige karriere som "hengerbåt"-eier (Brenderup henger) har jeg brukt kjølruller fra både Clas Ohlson og Biltema. Jeg har aldri merket noen slike problemer som de du har opplevd.

 

Sjekk om noen av disse passer:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=387798

http://www.biltema.no/ f.eks art. nr.: 25-129

Redigert av Arvid_A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde noe av det samme problemet med en Tysse henger for noen år siden. Solgte denne og har siden hatt Brenderup uten problemer. Jeg husker jeg ringte Tysse og klaget på at rullene var for myke, men fikk ikke noen respons på dette.

Mulig Tysse har forbedret dette på senere modeller????

Link to post
Share on other sites

Kanskje jeg kan kjøpe brendrup ruller og sette på mulig det er løsningen. Det festet for rullene er 200mm bredt og rullene som sitter på er 197mm brede så ett alternativ kan jo være og dreie eller kutte av dem en cm så vil det kanskje gå. Men skal sjekke hvor jeg får kjøpt brendrup rulle i distriktet så kan jeg se på dem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...