Jump to content

Hvorfor dette sinnsyke interiøret i Askeladden 705 Voyager


Astrix

Recommended Posts

Måtte nå kikke på denne båten og jeg kunne ikke se noe galt me den, med en buesofa så ville det bli værre med døren til badeplattformern... synes båten ser kjempe fin ut som daycruiser som det vel er.. fin sitteplass med gode spismuligheter

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

De løfter sengen så høyt for å få nok bredde til å ha en dobbeltseng. Et helt vanlig triks for alle båtkonstruksjoner ettersom baugen på skroget ofte er smalt langt nede. Særlig viktig er det på en relativt liten båt som 705'en.

 

I og med at 705'en er relativt lav under dekk vil en tradisjonell salong som du foreslå antakelig ha begrenset bruksverdi ettersom det neppe vil være ståhøyde nok til å komme inn i salongen - det blir på en måte å krabbe på plass i sofaen.

Link to post
Share on other sites

Virker som dere snakker litt forbi hverandre her nå... Tidligere utgaver av 705 har to enkle senger i front, en på hver side, og den styrbord ca 50cm høyere oppe på skrogsiden enn babord seng.

På nye utgaver av 705 derimot, er de to enkle køyene byttet ut med dobbeltseng, se bildene hos askeladden.no. :)

Link to post
Share on other sites

Virker som dere snakker litt forbi hverandre her nå... Tidligere utgaver av 705 har to enkle senger i front, en på hver side, og den styrbord ca 50cm høyere oppe på skrogsiden enn babord seng.

På nye utgaver av 705 derimot, er de to enkle køyene byttet ut med dobbeltseng, se bildene hos askeladden.no. :)

 

Denne kabinen har jeg ikke sett. Det er en liten sittebenk om babord og seng om styrbord. Jeg har hatt en selv, kabinløsningen var som nå, og den var fra -98. Den er heller ikke lav i kabinen, tvert imot for båtstørrelsen. Sengen om styrbord gir forøvrig plass til et sikringsskap under + et stort stuverom, og, ja; septiktank av plast :sad: Ellers en meget bra båt som få båter på 23 fot kan matche plassmessig, inne som ute.

 

Mvh Barolo

Link to post
Share on other sites

Der ble jeg litt skuffet ja.

Vi har faktisk sett litt på denne båten, dog kun fra utsiden, synes denne kunne passet oss mtp størrelse, pris osv.

 

Men føler denne blir mindre aktuell nå, denne løsningen falt meg ikke i smak (iallefall ikke ved første øyekast...)

Link to post
Share on other sites

Etter en sesongs bruk av Askeladden 705 voyager er alle forventningene oppnådd en genial båt til vårt bruk 2v+2b. Stor uteplass,praktiske løsninger og ikke minst den praktiske kabinen som har faste ferdige sengeplasser. Denne båten kan du ta kjappe turer ut på holmer og skjær , og hvis lysten er der kan du overnatte uten å måtte" bygge om båten". Ellers er båten stødig og god i sjøen , kjempe familie båt . :flag:

Link to post
Share on other sites

Denne løsningen springer nok ut fra et ønske om å ha permanente sengeplasser. Her har det gått veldig på bekostning av en sosial inneplass (i den grad moorbåteiere ønsker det). En slik løsning blir ikke god før man lager den i en bred 26 foter eller 28 foter. Bayliner har tilsvarende løsning på sin 275og 285, men da med spisegruppe/dinette i tillegg.

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...