Jump to content

Noen som kjenner til Fjord 880?

Formula

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Har selv en Fjord 880 - 87 mod. m/Ford Sabb 220 hk, fast aksling. 3 sesongen nå, og er svært fornøyd. (se foto nedenfor) Båten ble produsert i mange utgaver og varianter, (kalesje, hardtopp,motor, aksling/aggregat osv)- og noen ytterst få med pentry oppe i salong, som jeg har. Min båt gikk opprinnelig i Adriaterhavet som utleiebåt - men returnerte til Norge i 1991.

Jeg har bare gode erfaringer - men hører mange har fått litt lekkasjeproblemer rundt vindu, men dette er ikke spesiellt for Fjord 880. Ellers har trekk i tak/skutesider en tendens til å løsne - men det er vel ikke annet å vente på rundt 20 års gamle åter. Det er en utrolig god sjøbåt, og vil man i "kvapse-sjø" ha litt behageligere gange, er det bare å tilte baugen ned. Dette medfører selvsagt noe mer sjøsprøyt - men alt har fordeler og ulempe. Som en bekjent sa: "Denne båten tåler mye mer enn både du og jeg tilsammen" - og etter å ha krysset Sognefjorden i stiv kuling er jeg helt enig. Skal jeg trekke frem det mest "negative" må det være at det er relativt trangt i motorrom - men de vanligste kontroll og servicepunktene kommer man lett til.

Sannsynligsvis den "største" 29 foteren på markedet - med fantastisk god plass. Fra 86 ble modellene noe modernisert, ikke minst interiørmessig - så du vil få en litt mer moderne båt om de finner en modell fra dette tidspkt.

Fjord har en egen klubb som du finner på http://www.fjordboatclub.com/ - her kan du søke mer om modellene.

Lykke til :smiley:

fjord_sommer_20061.jpg

BONITA I

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...