Jump to content

Tilbakeslag i manuellt toalett?


wilma

Recommended Posts

Har en Ibiza med manuellt toalett. Det virker som om det siger vann/urin tilbake i bollen etter noe tid. Tidligere i våres fungerte det bra, men senere i sommer la jeg merke til at det ofte sto litt vann i bollen, selv om den var tømt tidligere på dagen. Det lukter urin, så regner med at det være noen form for tilbakeslag. Ventil for lufting har jeg nylig byttet, ventilen som sto der var dønn tett. (kanskje derfor det ble installert ny tank rett før jeg overtok båten, den gamle tanken sprakk for forrige eier i fjor!?) Kan det være noen pakniner som ikke holder tett, eller er det noen form for tilbakeslagsventil som ikke virker ordentlig?

Link to post
Share on other sites

Det er jo en tilbakeslagsventil av gummi i utløpet fra pumpa da, laget av gummi. Følger med i pakningssettet. Kanskje denne er litt slakk?

 

Ellers ville jeg også ha sjekket luftingen på ny, den kan jo ha blitt blokkert...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ellers ville jeg også ha sjekket luftingen på ny, den kan jo ha blitt blokkert...

 

Tanken på at vannet blir presset tilbake i doskålen pga trykk i tanken har streifet meg. Har nemlig åpnet tømmeventilen ved et par anledninger nettopp med tanke på dette. Da har det vært hørbar bobling på utsiden av skroget (jeg pumpet ikke, bare åpnet og lukket kuleventilen). Skal vel vanligvis ikke være trykk i denne tanken? Skal sjekke opp luftingen til helgen, tanken er jo nylig byttet, mulig det har blitt noe krøll.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...